تعیین تغییرات عمق، حجم و زاویه اتاق قدامی چشم بعد از عمل یاگ لیزر ایریدوتوم

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

زمینه و هدف :

این مطالعه٬ ب همنظور ارزیابی تغییرات پارامترهای اتاقک قدامی بعد از انجام لیزر ایریدوتومی محیطی در بیماران مشکوکبه زاویه بسته اولیه با استفاده از پنتاکم است.

روش بررسی:

 تعداد 86 چشم از 43 بیمار مشکوک به گلوکوم زاویه بسته اولیه با میانگین سنی 137 / 9 ± 16 / 55 سال وارد مطالعه شدند.مقادیر حجم اتاقک قدامی٬ زاویه اتاقک قدامی و عمق اتاقک قدامی از اندوتلیوم تا کپسول قدامی لنز(قبل و 1 ماه پس از انجام لیزرایریدوتومی محیطی از نقشه پنتاکم در نص فالنهار ° 0- 180 برای ارزیابی استخراج شد.

یافته ها :

تنها پارامتر اتاقک قدامی که پس از لیزر ایریدوتومی محیطی، افزایش قاب لتوجهی داشت، حجم اتاقک قدامی بود که میزان آناز 57/ 19 ± 26/ 99 میل یمتر مکعب به 712 / 19 ± 09 / 11 3 میل یمتر مکعب پس از لیزر ایریدوتومی محیطی افزایش پیدا کرد (100 / P>0) همچنین مشخص شد که رابطه بین تغییرات حجم اتاقک قدامی بعد از لیزر ایریدوتومی محیطی و سن، ازنظر آماری معن ادار است P=0/014؛ یعنی افزایش سن با افزایش تغییر حجم اتاقک قدامی پس از لیزر ایریدوتومی محیطی همراه است. رابطه بین تغییرات حجماتاقک قدامی و عمق اتاقک قدامی با میزان اولیه آن معن ادار بود، به طور یکه با افرایش اندازه اولیه حجم اتاقک قدامی و عمق اتاقک قدامی،میزان تغییرات آن کمتر خواهد بود، اما ب هعلت عدم افزایش قاب لتوجه عمق اتاقک قدامی در مرکز اتاقک قدامی پس از لیزر ایریدوتومیمحیطی، رابطه بین تغییرات آن پس از لیزر ایریدوتومی محیطی و میزان اولیه آن قاب لاستناد نیست.

نتیجه گیری :

نتایج این مطالعه نشان می دهد حجم اتاقک قدامی تنها پارامتر اتاقک قدامی است که پس از لیزر ایریدوتومی محیطی ب هطورمعن اداری تغییر پیدا م یکند و از این پارامتر م یتوان ب هعنوان یک مقیاس قاب لاندازه گیری برای وضعیت عنبیه برای ارزیابی و مانیتوربیماران مشکوک به گلوکوم زاویه بسته اولیه استفاده کرد. همچنین نتایج این مطالعه نشان داده است که از میان موارد مشکوک به گلوکومزاویه بسته اولیه، بیماران مس نتر و بیماران با حجم اتاقک قدامی اولیه کمتر، افزایش حجم اتاقک قدامی بیشتری پس از لیزر ایریدوتومی محیطی داشت هاند.

زبان:
فارسی
صفحات:
290 تا 299
لینک کوتاه:
magiran.com/p2545748 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!