تفسیر اثربخش ترین بروداد پایداری مالیات سبز براساس گزاره های تصمیم گیری ازحامی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

در بین انواع منابع دولت، مالیات به عنوان منبع دایمی و قابل پیش بینی همواره موردتوجه دولتمردان بوده است. اقتصاددانان همواره در تلاش هستند تا پایه های مالیاتی جدیدی معرفی کنند که کمترین عدم کارایی را در سیستم اقتصادی ایجاد کند که در این بین «مالیات های سبز»که بر پایه هزینه اعمال می شود از چنین ویژگی برخوردار است. لذا هدف مطالعه، تفسیر اثربخش ترین بروداد پایداری مالیات سبز براساس گزاره های تصمیم گیری ازحامی بود.

روش بررسی

روش شناسی این پژوهش ترکیبی است و برای انجام آن از تحلیل های فراترکیب؛ دلفی و مجموعه راف استفاده شده است. جامعه هدف در بخش کیفی، پژوهش های مشابه و خبرگان دانشگاهی در رشته حسابداری بودند. اما جامعه هدف در بخش کمی 22 نفر مدیران شرکت های بازار سرمایه بودند که باتوجه به الزام تحلیل تیوری راف، این حد از جامعه آماری مورد قبول می باشد. این مطالعه در بازه زمانی یکساله انجام شد.

یافته ها: 

نتایج در این بخش مشخص ساخت، تاثیرگذارترین گزاره ی تصمیم گیری ازدحامی/کثرت گرایانه، سه گزاره ی مسیولیت اجتماعی در تصمیم گیری؛ کاهش تضاد منافع در تصمیم گیری و مشروعیت در تصمیم گیری بود که بر پایداری مالیات سبز تاثیرگذار است و سبب کاهش آلایندگی ها به عنوان اثربخش ترین مولفه ی بروداد پایداری مالیات سبز می شود.

بحث و نتیجه گیری: 

در واقع این نتیجه نشان می دهد، مهمترین گزاره ها از منظر مدیران شرکت ها در راستای تصمیم گیری ازدحامی، وجود مسیولیت های اجتماعی در تصمیم گیری های شرکت به منظور افزایش سطح تعهد نسبت به منافع اجتماعی می باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 14
لینک کوتاه:
magiran.com/p2554497 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!