ارزیابی محاسباتی، طراحی و بیان آنتی بادی هیبرید به فرم تک زنجیره(scFv) Single Chain Fragment Antibody برای شناسایی پروتئین سطحی Factor H binding Protein (fHbp) باکتری نایسریا مننژیتیدیس

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
سابقه و هدف

فاکتور بیماری زای پروتیین متصل شونده به فاکتور H (fHbp) نقش حیاتی در بقای پاتوژن در میزبان دارد. آنتی بادی های تک زنجیره به فرم  scFv کاربردهای درمانی و تشخیصی دارند. هدف از انجام این مطالعه، استفاده از روش های محاسباتی، طراحی، بیان و بررسی قدرت اتصال آنتی بادی تک زنجیره هیبریدی برای شناسایی باکتری نایسریامننژیتیدیس، عامل بیماری مننگوکوک، بود.

روش بررسی

در این تحقیق با انجام یک سری ارزیابی های محاسباتی (مدلسازی آنتی ژن، آنتی بادی و داکینگ آنتی ژن-آنتی بادی)، آنتی بادی هیبریدی با قدرت اتصال  بالا به پروتیین fHbp طراحی شد. سازه ژنی آن در وکتور بیانی pET28a (+) سنتز شد و پس از بیان در باکتری BL21 و خالص سازی با استفاده از رزین Ni-NTA، میل اتصال آن با پروتیین fHbp با استفاده از روش الایزا بررسی شد. 

یافته ها:

 فرم هیبریدی (VH1-VL2) با استفاده از ارزیابی های محاسباتی انتخاب شد. بیان سازه طراحی شده با استفاده از SDS-PAGE و وسترن بلاتینگ تایید شد. پس از خالص سازی آنتی بادی و آنتی ژن fHbp، در بررسی های الایزا، میل اتصال این فرم هیبریدی  scFv M10-9 ×6/7 محاسبه شد.

نتیجه گیری: 

میل اتصال مناسب فرم هیبریدی آنتی بادی نشان می دهد که با استفاده از روش های مهندسی آنتی بادی و روش های محاسباتی، می توان به اشکال دیگری  از آنتی بادی های تک زنجیره دست یافت که برای اهداف درمانی و تشخیصی کاربرد دارند.

زبان:
فارسی
صفحات:
50 تا 58
لینک کوتاه:
magiran.com/p2560710 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!