واکاوی نقش رسانه ای شدن و مسئولیت اجتماعی شرکت بر ادراک مشتری با توجه به نقش تعدیلگر ریسک شهرت (مورد مطالعه : مشتریان محصولات شرکت اروم آدا)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در دنیای رقابتی امروز مشتریان در کانون اصلی توجه شرکت ها قرار دارند. در این میان ادراک مشتری جنبه بسیار مهمی برای موفقیت هر شغلی اعم از بخش خدمات، کسب و کارهای تولیدی و شرکت های تجاری است. شرکت ها با حضور فعال در رسانه ها و همچنین مسیولیت پذیری اجتماعی باعث ایجاد شهرت مثبت و در نتیجه جذب مشتری می شوند. بر این اساس هدف پژوهش حاضر بررسی نقش رسانه ای شدن و مسیولیت اجتماعی شرکت بر روی ادراک مشتری با در نظر گرفتن نقش تعدیلگری ریسک شهرت در بین مشتریان محصولات اروم آدا در شهر ارومیه بوده است. جامعه آماری تحقیق را مشتریان محصولات اروم آدا در شهرارومیه تشکیل داده اند که از بین آنها 384 نفر بر اساس فرمول کوکران و به روش نمونه گیری تصادفی ساده جهت پاسخگویی به پرسشنامه انتخاب شدند. پرسشنامه مورداستفاده، استاندارد بوده و روایی صوری و محتوایی با نظرسنجی از اساتید محترم دانشگاه مورد تایید قرار گرفته، همچنین روایی همگرا، واگرا و تحلیل عاملی تاییدی نیز انجام شده است. برای محاسبه پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است که مقدار آن برای کل پرسشنامه 932/0 محاسبه گردیده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارهای 25 SPSS و Smart PLS2 استفاده شده است. نتایج حاصل از پژوهش به وضوح بیانگر تاثیر مثبت و معنی دار رسانه ای شدن و مسیولیت اجتماعی شرکت برروی ادراک مشتری می باشد همچنین تاثیر تعدیل کنندگی ریسک شهرت بر رابطه بین رسانه ای شدن و مسیولیت اجتماعی شرکت بر روی ادراک مشتری مورد تایید قرار گرفت.

زبان:
فارسی
صفحات:
72 تا 90
لینک کوتاه:
magiran.com/p2571434 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!