بررسی اثر راهبردی شایستگی های فردی بر تقویت برند شخصی با توجه به نقش میانجی کیفیت اشتغال

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

مفهوم اساسی برند شخصی، مبتنی بر ترویج استراتژی، ترفیع مفاهیم توسعه به سوی ارتقای افراد در جهت تقویت شایستگی افراد برای ورود به بازار است. پژوهش حاضر به بررسی تاثیر نقش راهبردی شایستگی های فردی بر تقویت برند شخصی با توجه به نقش کیفیت اشتغال پرداخته است.

روش شناسی:

 روش تحقیق در پژوهش حاضر، ازآنجایی که هدف تعیین روابط تجربی درزمینه روابط میان عوامل اثرگذار بر توسعه برند شخصی و شایستگی های مرتبط با ایجاد و توسعه برند شخصی است، ازنظر هدف کاربردی، و ازنظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی هست. جامعه آماری شامل فارغ التحصیلان دانشگاهی تحصیلات تکمیلی است. حجم نمونه تصادفی از طریق فرمول کوکران و برابر با 356 نفر و ابزار گردآوری داده پرسشنامه محقق ساخته بوده، روایی صوری بر اساس نظر اساتید و خبرگان تایید و پایایی کلی در دامنه قابل قبول قرار داشته و از طریق آزمون آلفای کرونباخ پایایی کل سوالات برابر با 876/0 است. تحلیل آماری، آزمون نرمال بودن با روش آزمون کولموگروف-اسمیرنوف، تحلیل عاملی تاییدی، تحلیل مسیر و برازش مدل تحقیق با کمک نرم افزار SPSS و نرم افزار Smart pls صورت گرفت.

یافته

بررسی داده های به دست آمده از ضرایب استاندارد، آماره t و همچنین نمودار ضرایب استاندارد و معناداری مدل برند شخصی نشان داده، که تمامی ابعاد مولفه تخصصی بر مدل برند شخصی در سطح اطمینان 99 درصد تاثیر مستقیم و معناداری دارند.

نتیجه گیری

نتایج پژوهش نشان داده که فرضیه های اصلی موردقبول است و مولفه های شایستگی فردی بر اساس مولفه های کیفیت اشتغال تاثیر مثبت معناداری بر روی مولفه های برند شخصی دارند.

زبان:
فارسی
صفحات:
97 تا 117
لینک کوتاه:
magiran.com/p2581657 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!