مروری بر اثردرمانی و محافظتی کینزیوتیپ و ارتز کف پایی در افراد مبتلا به سندرم تنش داخلی تیبیا

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

مقدمه و اهداف:

 مدالیته های درمانی متعددی برای افراد مبتلابه سندرم تنش داخلی تیبیا (سندرم تنش داخلی تیبیا) پیشنهاد شده است، اما هنوز اثربخشی مداخلات مختلف مشخص نیست؛ بنابراین، هدف از این مطالعه، مروری نظام مند بر اثربخشی درمانی کینزیوتاپینگ و ارتز کف پایی برای افراد مبتلا به سندرم تنش داخلی تیبیا است.

مواد و روش ها:

 جست وجوی مقالات با استفاده از کلیدواژه های انتخابی در پایگاه های داده « اسکوپوس»، «اسپورت دیسکاس»، «امبیس»، «پابمد»، «وب آو ساینس»، «مدلاین» و «بیومد سنترال» از ابتدا تا اردیبهشت سال  1401  انجام شد. بعد از حذف مقالات تکراری و غیر مرتبط، متن کامل 9 مقاله از پایگاه های داده دریافت شد.

یافته ها:

 براساس معیارهای ورود و خروج تنها 9 مقاله برای مطالعه مروری حاضر مناسب بودند که 5 مقاله اثربخشی کینزیوتیپ و 4 مقاله اثربخشی ارتز کف پایی را برای افراد مبتلا به سندرم تنش داخلی تیبیا مورد بررسی قرار داده بودند. بررسی مطالعات نشان داد استفاده از کینزیوتیپ آنتی پرونیشن می تواند از طریق کاهش حداکثر فشار در ناحیه کف پا منجر به تسکین درد و بهبود علایم و عملکرد افراد مبتلا به سندرم تنش داخلی تیبیا شود. در مورد ارتز کف پایی نیز نتایج مطالعات گویای این بود که استفاده از ارتز کف پا باعث اصلاح توزیع فشار در ناحیه کف پا، کاهش مدت زمان تماس پا با زمین و کاهش حداکثر فشار و نرخ ضربه در قسمت داخلی کف پا می شود که از این طریق باعث تسکین سریع تر درد، برطرف شدن آسیب و محدودیت فیزیکی ناشی از علایم می شود.

نتیجه گیری:

 با مرور مطالعات انجام شده، نتایج حاکی از آن است که می توان از هر 2 مداخله درمانی برای اصلاح الگوی توزیع فشار در ناحیه کف پا، تسکین درد و برطرف کردن محدودیت های فیزیکی ناشی از آسیب برای افراد مبتلابه سندرم تنش داخلی تیبیا استفاده کرد

زبان:
فارسی
صفحات:
2 تا 17
لینک کوتاه:
magiran.com/p2588938 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!