همه گیرشناسی آسیب های والیبال در ایران و راهکارهای پیشگیری: مطالعه مروری

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
سابقه و هدف

 با افزایش محبوبیت و تعداد شرکت کنندگان ورزش والیبال، میزان آسیب در این رشته ورزشی در حال فزونی است. با توجه به نبود دورنمای تحقیقی در زمینه آسیب های والیبال در ایران و روش های پیشگیری از آن، هدف این مطالعه بررسی تحقیقات انجام شده در زمینه آسیب های والیبال در ایران جهت روشن شدن نیازهای تحقیقاتی آتی این زمینه می باشد.             

روش کار

 جستجوی مقالات مرتبط از پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، بانک اطلاعات نشریات کشور (Magiran)، پایگاه مجلات تخصصی نور (Noormags)، Google Scholar، Sciencedirect و PubMed با کلیدواژه های "آسیب والیبال"، "اپیدمیولوژی"، "شیوع"، "عوامل خطر زا"، "مکانیسم" و "پیشگیری" انجام شد. محدوده پوشش مقالات، مطالعات منتشر یافته تا 1/12/1400 بود.

یافته ها

 در نتیجه جستجو بر اساس استراتژی این تحقیق در مجموع 21 مقاله بر اساس معیارهای ورود و خروج به مطالعه یافت شد که از این میان 17 مقاله عمدتا به مباحث اپیدمیولوژی و عوامل خطرزا و تنها 4 مقاله به بررسی استراتژی پیشگیری مربوط به آسیب های والیبال پرداخته بودند.

نتیجه گیری

اغلب مطالعات در زمینه آسیب های والیبال در ایران، به بحث های اپیدمیولوژی و ریسک فاکتورها پرداخته اند. در نتیجه علی رغم نیاز به انجام مطالعات جامع تر در زمینه اپیدمیولوژی، ریسک فاکتور و مکانیسم آسیب های والیبال، نیاز به پژوهش هایی که برنامه های پیشگیری برای آسیب والیبال را ارایه دهند و همچنین کارایی آن برنامه ها را ارزیابی کنند، بیشتر احساس می شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
290 تا 303
لینک کوتاه:
magiran.com/p2589481 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!