شناسایی ابعاد و شاخص های ارتقاء کیفیت خدمات در پلیس (با رویکردی اکتشافی)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

هدف این مقاله ارایه استراتژی هایی برای ارتقاء کیفیت خدمات در پلیس به عنوان یک سازمان دولتی است. کمبود چارچوب نظری در این حوزه محققان را بر آن داشت تا در این مقاله دست به شناسایی استراتژی های ارتقاء کیفیت پلیس به روش تحلیل تم بزنند.

روش شناسی: 

تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق،توصیفی - پیمایشی است. به منظور تجزیه و تحلیل، از دو روش کمی و کیفی استفاده شد.

یافته ها

ابتدا در آن با استفاده از مصاحبه های نیمه ساختاریاقته با 28 نفر از جامعه خبرگان حوزه پلیس استراتژی های ارتقاء کیفیت خدمات شناسایی سپس با استفاده از تکنیک تحلیل تم، 8 تم اصلی مشخص گردید. به منظور بررسی وضعیت فعلی هر یک از استراتژی ها، پرسشنامه ای محقق ساخته بر اساس یافته های مصاحبه طراحی گردید و در جامعه آماری که شامل 412 نفر از شهروندان منطقه 6 شهر تهران می شد، توزیع گردید. و برای اولویت بندی استراتژی ها، پرسشنامه ای دیگری طراحی گردید و مجددا به جامعه خبرگان داده شد.

نتایج

پس از تحلیل و بررسی یافته های تحلیل تم و پرسشنامه خبرگان، 8 بعد از استراتژی ها ارتقاء کیفیت به ترتیب اولویت بندی گردید: مهم ترین ابعاد از دید خبرگان؛ مسیولیت پذیری، به موقع اقدام نمودن و همدلی بود. یافته های پرسشنامه دوم (شهروندان)، نشان داد که 25 استراتژی از 40 استراتژی در وضعیت مطلوب و خوبی به سر می برند و برای 15 استراتژی دیگر باید تدابیر لازم صورت گیرد. همچنین مشخص شد که از دید شهروندان، ابعاد تضمین، به موقع اقدام نمودن و مسیولیت پذیری بالاترین امتیاز را در وضعیت فعلی دارند.

زبان:
فارسی
صفحات:
47 تا 72
لینک کوتاه:
magiran.com/p2613690 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!