تدوین الگوی توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در جهت توسعه دانش پزشکی: مطالعه موردی جهت راه اندازی استارت آپ ها

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

این پژوهش با ارایه مدل توانمندسازی اعضای هییت علمی جهت راه اندازی استارت آپ ها با هدف توسعه دانش پزشکی انجام شد.

روش ها

این پژوهش به روش ترکیبی (کیفی و کمی) اجرا شد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل کلیه خبرگان استارت آپ ها با تعداد 50 نفر و در بخش کمی شامل کلیه اعضای هییت علمی شاغل در واحدهای پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران با تعداد 27000 نفر بود. نمونه گیری در بخش کیفی به طریق در دسترس با حجم 50 نفر و در بخش کمی به صورت تصادفی خوشه ای با حجم نمونه 384 نفر و ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه محقق ساخته با طیف لیکرت بود. در آنالیز آماری از آزمون t و رگرسیون چند متغیری و نرم افزار SPSS 2023 استفاده شد.

یافته ها

تاثیر مولفه ها بر توانمندسازی به ترتیب اولویت برای بازاریابی و تجاری سازی دانش (354/0=β)، جذب نخبگان و کسب وکار (306/0=β)، تسهیم دانش (265/0=β)، تحلیل ریسک مالی (143/0=β)، تشکیل انجمن حمایت از کسب وکار (111/0=β)، طراحی ارزش و استفاده از فناوری های نوین (075/0=β)، حمایت مالی و قانونی دولت (066/0=β)، تغییرات محیطی (056/0=β)، افزایش فعالیت های ارزش آفرین (044/0=β)، فراهم سازی زیرساخت ها (037/0=β)، گفتگو در خصوص استارت آپ ها (024/0=β) به دست آمد.

نتیجه گیری

برای اثربخشی فعالیت های شغلی در شرایط رقابت کسب وکار جهت راه اندازی استارت آپ ها، توانمندسازی اعضای هییت علمی به مدیران اجازه می دهد با توجه به شرایط، تصمیم مقتضی را در حیطه های کاربردی پزشکی اتخاذ نمایند و در جهت توسعه علمی دانش پزشکی گام موثری بردارند.

زبان:
فارسی
صفحات:
239 تا 256
لینک کوتاه:
magiran.com/p2631426 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!