بیان و خالص سازی پروتئین RBD نوترکیب ویروس SARS COV-2 در سیستم بیانی پروکاریوتی به منظور ارزیابی آنتی بادی IgG موجود در سرم افراد بهبودیافته از بیماری کوید 1

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف یکی از مهمترین پروتیینهای ویروس 2-COV-SARS پروتیین S است که از دو زیرواحد 1S و 2S تشکیل شدهاست. مهمترین ناحیه در زیرواحد S1 ناحیه اتصال به رسپتور) RBD (است که نقش کلیدی در اتصال به رسپتورهای ACE راایفا میکند. RBD یک ناحیه حفاظت شده در پروتیین S است که هدف سیستم ایمنی و تولید آنتیبادی علیه ویروس است.باتوجه به اهمیت این ناحیه)در تولید آنتیبادیهای خنثیکننده(که میتواند انتخاب مناسبی جهت توسعه واکسن و تولیدکیتهای تشخیص سرولوژی باشد، ازاین رو در این مطالعه، میزان واکنش آنتیبادیهای موجود در سرم بیماران بهبودیافتهاز بیماری کوید 19 با استفاده از پروتیین RBD نوترکیب تولید شده درسیستم بیانی پروکاریوت به عنوان یک سیستم بیانیارزان قیمت بررسی شد.روش بررسی در این مطالعه سازه نوترکیب RBD-b22PET به میزبان باکتری اشرشیاکلی) 21BL (انتقال و سلولهای باکتری درمحیط کشت داده شد. سپس بیان پروتیین با استفاده از ایزوپروپیل بتادی تیوگالاکتوزید) IPTG (القا شد. بیان پروتیین نوترکیبRBD با استفاده از ژل اکریل آمید) SDS-PAGE (و وسترن بلات به تایید نهایی رسید. درپایان پروتیین موردنظر با استفادهازستون نیکل استخراج و در یک سنجش الیزای غیرمستقیم استفاده شد.یافته ها در مقایسه با سرم افراد سالم) 0.412Cut off: (افزایش معنیداری در میزان جذب نوری 30 نمونه سرمی به پروتیینRBD نوترکیب مشاهده نشد.نتیجه گیری پروتیین نوترکیب RBD تولیدشده در میزبان پروکاریوتی واکنش قابل توجهی به آنتیبادیهای موجود در سرمبیماران بهبودیافته از خود نشان نمیدهد و نمیتوان جهت اهداف تشخیصی از آن استفاده کرد.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 10
لینک کوتاه:
magiran.com/p2654913 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!