بررسی اثر تزریق داخل میوکاردی DNAzyme نیوزمه ژن NF-κB بر میزان بیان پروتیین NF-κB در بافت قلب در ایسکمی رپرفیوژن قلبی در موش های صحرایی نر

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
سابقه و هدف

فاکتور NF-κB به وسیله آسیب ایسکمی و ریپرفیوژن  فعال می گردد  و برای نسخه برداری ژن های متعددی، نقش اساسی دارد. یکی از روش های نوین درمانی، استفاده از DNAzyme است. نیوزوم یک سیستم تحویل دارو جدید است که به صورت کنترل شده و هدفمند می تواند مورد استفاده قرار گیرد. هدف از انجام این مطالعه استفاده از DNAzyme نانو نیوزومه به منظور کاهش میزان بیان پروتیین  NF-κB پس از ایسکمی قلبی بود.

روش بررسی

در این پژوهش، 25 سر موش رت نر به 5 گروه تقسیم شدند: 1- گروه کنترل، 2 - گروهی که در آن ها ایسکمی القا شد، 3 - گروهی که پس از القا ایسکمی، DNAzyme دریافت کردند، 4- گروهی که پس از القا ایسکمی، DNAyme نانونیوزومه دریافت کردند و 5 - گروهی که پس از القا ایسکمی، نانو نیوزوم دریافت کردند. پس از 72 ساعت قلب موش ها خارج شد و وسترن بلات انجام گرفت.   

یافته ها

درمان صورت گرفته با DNAzyme نانونیوزومه پس از القا ایسکمی قلبی منجر به کاهش معنی دار بیان پروتیین NF-κB نسبت به گروه ایسکمی شد (05/0>P).

نتیجه گیری

نتایج حاصل از ارزیابی ها، موثر بودن DNAzyme نانو نیوزومه بر کاهش پروتیین NF-κB پس از ایسکمی قلبی را نشان داد؛ در نتیجه به عنوان یک روش درمانی برای ایسکمی قلبی قابل استفاده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
338 تا 346
لینک کوتاه:
magiran.com/p2664318 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!