طراحی واکسن سودوموناس آئروژینوزا متمرکز بر پروتئین های غشای خارجی با استفاده از واکسن شناسی معکوس

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و اهداف

  مقاومت آنتی بیوتیکی به عنوان یک تهدید بزرگ برای سلامت جهانی شناخته شده است که می تواند منجر به افزایش عوارض و مرگ و میر شود. در 27 فوریه 2017، اولین فهرست پاتوژن های اولویت دار مقاوم به آنتی بیوتیک توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) منتشر شد. این پاتوژن ها، از جمله سودوموناس آئروژینوزا، بزرگترین تهدید را برای سلامت انسان به همراه دارند. این تحقیق به منظور معرفی پروتئین های مناسب کاندید واکسن علیه پروتئین های غشای خارجی سودوموناس آئروژینوزا (OMPs) با استفاده از رویکرد واکسینولوژی معکوس انجام شد.

مواد و روش کار

  پنجاه و هشت ایزوله بالینی و 9982 توالی پروتئین غشای خارجی برای بررسی ویژگی های مشتق شده از توالی در Vaxign2 استخراج شدند. ابتدا 30 پروتئین با بیشترین احتمال چسبندگی انتخاب شدند و در مرحله بعد 10 کاندید مشترک از بین 58 سویه با بالاترین امتیاز به عنوان کاندیدای مطالعات بیشتر معرفی شدند. پس از تعیین ویژگی های فیزیکوشیمیایی این واکسن های کاندید، وجود دامنه های محافظت شده در 2 پروتئین از 10 پروتئین پیش بینی شد.

یافته ها

  بر اساس نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل بیوانفورماتیک خواص آنتی ژنی این پروتئین ها، ما 10 پروتئین غشای خارجی را شناسایی کردیم که دارای بالاترین امتیاز آنتی ژنی هستند، در بین 58 ایزوله بالینی مشترک هستند. هیچ همولوگ پروتئین انسانی ندارند و کمتر از 1 مارپیچ گذرنده دارند. این پروتئین های کاندید خواص فیزیکوشیمیایی مطلوبی دارند. و حضور دمین های حفاظت شده فقط در غشای خارجی پورین F و گیرنده آهن انتروباکتین پیش بینی شد.

نتیجه گیری

  ما 10 پروتئین کاندید را پیشنهاد کردیم از جمله پروتئین غشای خارجی F ((OprF و گیرنده انتروباکتین فریک که ویژگی های مناسبی را نشان دادند.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
571 تا 584
لینک کوتاه:
magiran.com/p2710872 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!