تعیین عیارسرمی آنتی بادی های اختصاصی بر علیه مایکوپلاسما پنومونیه، کلامیدیا پنومونیه و لژیونلا پنوموفیلا در زائرین ایرانی در طی مناسک حج تمتع سال 1383

چکیده:
زمینه و اهداف
عفونت های دستگاه تنفسی یکی از معمولی ترین بیماری های زائرین ایرانی در حین انجام اعمال حج تمتع محسوب می گردد. بهمین منظور عیار آنتی بادی های اختصاصی مایکو پلاسما پنومونیه، کلامیدیا پنومونیه و لژیونلا پنوموفیلا در سرم زائرین مورد ارزیابی قرار گرفت.
روش بررسی
نمونه های سرمی 128 نفر از زائرین قبل از عزیمت و یک ماه پس از بازگشت به کشور جمع آوری و به منظور تعیین عیار آنتی بادی بر علیه مایکوپلاسما پنومونیه، کلامیدیا پنومونیه و لژیونلا پنوموفیلا با استفاده از روش ایمونو فلوئورسنس و الایزا مورد سنجش قرار گرفت.
یافته ها
عیارآنتی بادی IgM بر علیه کلامیدیا پنومونیه در این مدت افزایشی را نشان نداد لکن عیار IgG بر علیه این باکتری (128/ 48)58/34% افزایش نشان داد که از این میان (128/ 22) 82/15% تنها در بازگشت عیار افزایش یافته ای را نشان دادند. ضمنا عیار آنتی بادی بر علیه مایکو پلاسما پنومونیه و لژیونلا پنوموفیلا در هر دو مرحله از افزایش چشمگیری بر خوردار نبود.
نتیجه گیری
باکتری پاتوژن غیر معمول کلامیدیا پنومونیه در بین زائرین ایرانی خانه خدامی تواند باعث عفونت تنفسی گردد وبنا براین می بایستی مورد توجه قرار گیرد وسپس با انجام روش های تشخیصی در دسترس و مقایسه حساسیت و ویژگی آنها شیوع واقعی این پاتوژن را در بین زائرین حج تمتع تعیین نمود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
55
لینک کوتاه:
magiran.com/p457156 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!