ارزیابی قدرت سلول های دندریتیک مشتق شده از مونوسیت بیماران لوسمی مزمن در برداشت Tumor cell lysate با استفاده از تکنیک فلوسیتومتری

چکیده:
سابقه و هدف
سلولهای دندریتیک، کارآمدترین سلولهای عرضه کننده آنتی ژن به سیستم ایمنی می باشند. آنها قویا در شروع پاسخ اولیه ایمنی، بیماری های اتوایمیون، رد پیوند، عفونت با ویروس نقص ایمنی اکتسابی (HIV) و پاسخ ایمنی ضد تومور نقش دارند. سلولهای دندریتیک در شکل نابالغ خود مولکولهای آنتی ژن را به طور فعال برداشت می کنند. اگرچه توانایی سلولهای دندریتیک پالس شده با Tumor lysate در فعال سازی سلولهای T اختصاصی تومور در بیماران لوسمی لنفوسیتیک مزمن (CLL) گزارش شده است اما تاکنون برداشت آنتی ژن های محلول موجود در Tumor lysate توسط سلول های دندریتیک به طور مستقیم نمایش داده نشده است. این مطالعه بر آن است که تا با به کارگیری تکنیک فلوسیتومتری، برداشت مولکولهای آنتی ژن را بررسی نماید.
مواد و روش ها
در این مطالعه، سلولهای دندریتیک بیماران لوسمی لنفوسیتیک مزمن و افراد نرمال اهدا کننده خون بررسی شده اند. مونوسیت های خون محیطی با استفاده از ذرات مغناطیسی پوشیده شده با mAb anti-CD14 و عبور آنها از ستون های miniMACS در میدان مغناطیسی جدا شده و در حضور سیتوکین های GM-CSF و IL-4 به مدت پنج روز کشت داده شد تا سلولهای دندریتیک نابالغ، تولید گردد. پروتئین های محلول Tumor lysate با FITC، نشان دار شدند و سپس میزان برداشت این پروتئین ها توسط سلولهای دندریتیک با استفاده از سیستم فلوسیتومتری FACS تعیین گردید.
یافته ها
میزان فلورسانس سلولهای دندریتیک پالس شده با Tumor lysate نشان دار؛ حتی بعد از خاموش نمودن فلورسانس سطحی آنها به طور قابل ملاحظه ای از سلولهای دندریتیک پالس نشده بیشتر بود. این موضوع چه در مورد سلولهای دندریتیک بیماران CLL و چه افراد نرمال مورد بررسی صادق بود.
نتیجه گیری
سلولهای دندریتیک نابالغ مشتق شده از منوسیت ها قادرند مولکولهای آنتی ژن محلول موجود در Tumor lysate تهیه شده از لنفوسیت های توموری بیماران CLL را برداشت کنند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
29
لینک کوتاه:
magiran.com/p573585 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!