بررسی تخمیر، جداسازی و شناسایی سیکلوسپورین A با کاربرد ژل کروماتوگرافی، روش ضد قارچی و طیف سنجی

چکیده:
های مناسب مرطوب یا جامد محتوی عصاره مالت و در حرارت بین 6-30°C رشد می نمایند، سیکلوسپورین ها از متابولیت های قارچ ماکرولیدی می باشند. مهمترین اثر درمانی سیکلوسپورین A، تضعیف سیستم ایمنی و تشکیل آنتی بادی در رد کردن پیوند اعضا می باشد. هدف این تحقیق، افزایش تولید سیکلوسپورین A به روش جهش، توسط اشعه ماورای بنفش و فراهم کردن محیط کشت برای اگزوتروف های به دست آمده است.
مواد و روش ها
915DSM) Tolypocladium)، محیط کشت عصاره مالت و سابورد دکستروز 4 درصد، با کتوپیتامین، کازئین هیدرولاز و عصاره مخمر دهیدراته شدند. قارچ روی محیط جامد محتوی 2% عصاره مالت، 4% عصاره مخمر و 2% آگار دکستروز در pH=7.5 کشت و در حرارت 24°C نگهداری شد. استخراج سیکلوسپورین ها پس از سونیکیت کردن توسط ژل کروماتوگرافی انجام گرفت. برای افزایش تولید سیکلوسپورین A جهش با اشعه فرابنفش و برای ردیابی، از روش اسپکتروفتومتری فرابنفش، تحت قرمز و روش ضد قارچی استفاده گردید.
یافته ها
حاصل کشت روی محیط آگار-عصاره مالت در حرارت 24°C، کلنی های سفید مخملی بود. نمونه ها و فراکسیون های جدا شده با ژل کروماتوگرافی دارای اثر ضد قارچی روی آسپرژیلوس نیجر بودند. طیف سنجی با اشعه فرابنفش مرئی، حداکثر جذب (مطابق 230nmتا220? Max) مشابه استاندارد نشان داد و طیف فروقرمز نیز مطابق با طیف استاندارد سیکلوسپورین A بود.
نتیجه گیری
آکزوتروف های حاصل از موتاسیون قارچ، در محیط های صناعی و محیط خام کشت شدند. بهترین کشت و تولید با استفاده از عصاره مالت همراه با پس آب کارخانه روغن کشی از ذرت در تاریکی امکان پذیر است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
115
لینک کوتاه:
magiran.com/p573608 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!