بررسی تاثیر آموزش اصول بهداشت فردی به دانش آموزان بر آگاهی و عملکرد خانواده هایشان در شیراز 1382

چکیده:
سلامتی مردم هر جامعه به عنوان مهمترین شاخص و عامل پیشرفت و بقای جامعه است و زمانی این مهم بدست می آید که تک تک اعضاء اجتماع با رعایت اصول بهداشت آنرا تضمین نمایند از طرف دیگر رعایت اصول بهداشتی نیز مستلزم آگاهی و عمل به آن است و در اینجاست که اهمیت آموزش بهداشت در سطح جامعه مشخص می گردد.
با توجه به اهمیت آموزش بهداشت و ارتباط آن با توزیع نیروی انسانی، این مطالعه باهدف بررسی تاثیر آموزش اصول بهداشت فردی به دانش آموزان برآگاهی و عملکرد خانواده یشان در منطقه شهرک سجادیه شیراز انجام شد.
این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی است که در آن از 160 نفر از والدین دانش آموزان پسر مقطع اول و دوم راهنمایی شهرک سجادیه و از طریق نمونه گیری آسان انجام گرفته است 80 نفر در دو گروه شاهد و مورد در (هر گروه 40 نفر پدر و 40 نفر مادر) جهت انجام تحقیق مذکور انتخاب شدند.
ابزار گرد آوری داده ها را فرم پرسشنامه دو مرحله ای (قبل و پس از آموزش) تشکیل داده است که حاوی اطلاعات مربوطه به میزان آگاهی و عملکرد خانواده می باشد. جهت تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی در تعیین توزیع داده ها و از آمار استنباطی جهت بررسی ارتباط بین متغیرهای پژوهش استفاده شده است، نتایج پژوهش نشان داد که آموزش به دانش آموزان باعت افزایش آگاهی و بهبود در نحوه عملکرد بهداشتی والدین آنها با اختلاف معنی دار (P<.05) نسبت به گروه های شاهد شده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
13
لینک کوتاه:
magiran.com/p586201 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!