تمایزسوش های غالب هلیکوباکترپیلوری جدا شده از بیماران مبتلا به بیماری های مختلف گوارشی با استفاده از بررسی پروفایل پروتئینی

پیام:
چکیده:
مقدمه
علیرغم مطالعات زیاد، هنوز بطور دقیق مشخص نیست که چه عواملی تعیین کننده ی پیامدهای متنوع عفونت ناشی از هلیکوباکتر پیلوری می باشند. بنابر این، هدف از مطالعه حاضر تمایز سوش های هیلکو باکتر پیلوری جدا شده از بیماران مبتلا به بیماری های مختلف معده براساس پروفایل های پروتئینی می باشد.
مواد و روش تحقیق: پروفایل پروتئینی سوش های مختلف هیلکو باکتر پیلوری جدا شده از سه گروه بیمار مبتلا به گاستریت، زخم معده و سرطان معده با استفاده ازروش 1D-SDS-PAGE مورد تجزیه و تحلیل واقع شد.
یافته ها
بر اساس الگوهای بسیار متنوع پروتئینی در حالی که شباهت سوش ها در هر گروه به ترتیب در گروه بیماران دارای سرطان 75%، در گروه بیماران بدون زخم 47/76% و در گروه بیماران دارای زخم معده 57/78% بود، تنها حدود 76/30% از باندهای پروتئینی در تمام سوش های جدا شده از سه گروه بیماران مشترک بودند. بعضی از باندها در هر گروه از بیماران اختصاصی بوده و به نظر می رسید که برخی از سوش های هلیکوباکتر پیلوری ممکن است با بیماری های خاصی بیشتر از سایرین ارتباط داشته باشد و به این ترتیب بعضی از آنها در یک گروه بیماری دسته بندی شدند.
نتیجه گیری
این مطالعه نشان داد که پروفایل پروتئینی می تواند معیار مناسبی برای تمایز سوش های غالب در بیماری های متفاوت گوارشی باشد. پروتئین های اختصاصی و غالب سوش های متفاوت جدا شده از سه گروه بیمار تحت مطالعه، برای بررسی بیشتر جهت کاربرد در تست های آزمایشگاهی که بتوانند سوش های هلیکو باکتر پیلوری خاص یک بیماری را آنالیز کنند و نیز به منظور تشخیص بیماری های مختلف وپیامدهای مرتبط با این باکتری وسیع الطیف انتخاب شدند.
زبان:
فارسی
صفحات:
7 تا 18
لینک کوتاه:
magiran.com/p586206 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!