آسیب های ناشی از تصادفات در کودکان

چکیده:
پیش
زمینه
هدف از این مطالعه بررسی مکانیس مهای شایع ترومای اطفال در اثر تصادفات رانندگی در شهر بزرگ تهران، به عنوان نمون های از شهرهای ایران و پیشنهاد راه کارهایی جهت جلوگیری از مشکلات عوارض ناشی از آن بود.
مواد و رو شها: مطالعه آزمایشی در 3 مرکز ترومای اطفال تهران توسط انجمن ارتوپدی ایران آغاز گردید. تمام بیماران 14 سال یاکوچ کتر که در اثر تصادف به این بیمارستان ها منتقل م یشدند و دچار آسیب بدنی شده بودند، در طول 24 ساعت شبان هروز توسط پزشکان عمومی، بررسی م یشدند و فر مهای مخصوص تکمیل می گردید. این بررسی در یک ماه از هر فصل سال گذشته انجام شد.
یافته ها
از کل 318 کودک مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان ها به دلیل تصادف، 7289 نفر دچار آسی بهای مختلف بدنی بودند (215%33/ پسر و 72 دختر). در 151 بیمار آسیب به سیستم استخوانی عضلانی و در 31 بیمار نیز هیچگونه آسیب بدنی واضحی وجود نداشت. 625 % در زمستان رخ داد. محل حادثه در / 21 % در پاییز و 5 / 52 % تصادفات در بهار و تابستان 7 / بیماران نیز دچار تروماهای متعدد شده بودند. 833 % موارد به علت تصادف / 12 % در جاده و 65 % در هنگام شب و 35 % در روز بود. مکانیسم تروما در 7 / 17 % در کوچه و 5 / %71 در خیابان، 531 % بین ماشین و عابر پیاده بود. / بین موتورسیکلت و عابر پیاده و در 9آسی بهای استخوانی شامل شکستگی تی بیا و فیبولا (62 مورد)، فمور (25 مورد)، ساعد (18 مورد) و هومروس (11 مورد) به ترتیب شیوع بودند.%24 بیماران با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده و بقیه توسط مردم یا خانواده بیمار رسانده شده بودند.
نتیجه گیری
کودکان در معرض آسی بهای شدیدی در اثر تصادفات درون شهری می باشند که علت آن عدم اطلا عرسانی و آموزش کودکانو بزرگسالان در مورد مقررات راهنمایی و رانندگی است. بررسی وضعیت ایمنی رانندگی در شهر بزرگ تهران ضروری است و باید راه گشایبررسی مشابه در سایر شهرهای بزرگ در کشورهای در حال توسعه باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
1
لینک کوتاه:
magiran.com/p592433 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!