تمپانوپلاستی بدون استفاده از ژلفوم در گوش میانی

پیام:
چکیده:
مقدمه
در روش معمول تمپانوپلاستی تقریبا همه ی جراحان گوش از ژلفوم در گوش میانی جهت حمایت گرافت در مقابل حاشیه ی پرفوراسیون پرده تمپان استفاده می کنند. در این مطالعه از ژلفوم در گوش میانی استفاده نشده است و نتایج گرفتن گرافت در دو گروه با استفاده و بدون استفاده از ژلفوم درگوش میانی مقایسه شده است.
روش کار
در این مطالعه ی کارآزمایی بالینی در مدت 2 سال 181 بیمار با اوتیت مدیای مزمن تحت تمپانوپلاستی به روش گذاشتن گرافت به صورت underlay قرار گرفتند. در 83 بیمار از ژلفوم در گوش میانی برای تمپانوپلاستی یا تمپانوماستوئیدکتومی (با حفظ1 و بدون حفظ، دیواره خلفی کانال2) استفاده شد. در 98 بیمار از ژلفوم در گوش میانی استفاده نشد.
نتایج
در 83 بیمار با استفاده از ژلفوم، میزان گرفتن گرافت در 59 مورد تمپانوپلاستی و CCTM 91% و در 24 مورد OCTM 83% بود. در 98 بیمار بدون استفاده از ژلفوم، میزان گرفتن گرافت در 61 مورد تمپانوپلاستی و CCTM 89% و در 37 مورد OCTM 84% بود.
نتیجه گیری
در این مطالعه، نتایج گرفتن گرافت در دو گروه مشابه بود. مزیت این روش، بهبود سریع شنوایی بیمار بلافاصله بعد از خارج کردن روز باد از مجرای گوش خارجی است. علاوه براین، واکنش سیستم ایمنی بدن نیز در این روش کمتر ازروش معمول است. با توجه به مزایای فوق، این روش می تواند در تمپانوپلاستی و تمپانوماستوئیدکتومی به طور معمول مورد استفاده قرار گیرد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
65
لینک کوتاه:
magiran.com/p592621 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!