بررسی موانع استفاده از ابزارهای سنجش درد کودکان توسط پرستاران

پیام:
چکیده:
مقدمه
هدف از کنترل درد، پیشگیری از درد و رنج مردم وافزایش کیفیت زندگی می باشد که برای کنترل درد موفق باید سنجش درد صورت گیرد و برای سنجش درد باید از ابزارهای مناسب و معتبر سنجش درد استفاده کرد.
هدف
این پژوهش با هدف بررسی مشکلات پرستاران در استفاده از ابزارهای سنجش درد کودکان انجام شد.
مواد و روش ها
این پژوهش یک مطالعه توصیفی می باشد که با همکاری 30 نفر از پرستاران داوطلب که شاغل در بخش اورژانس کلینیکهای شرکت نفت در شهر اراک انجام شد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک، پرسشنامه موانع موجود در استفاده از ابزارهای سنجش درد در کودکان از دیدگاه پرستاران وبا این احتمال که دانش ناکافی یکی از مشکلات آنان باشد،از پرسشنامه دانش پرستاران در مورد سنجش درد نیزا ستفاده شد.روایی ابزارها به روش روایی محتوی، پایایی ابزار مشکلات استفاده از ابزارهای سنجش درد پرستاران به روش آزمون مجددوپایایی پرسشنامه دانش پرستاران به روش ثبات درونی محاسبه شدند.
یافته ها
نمونه های پژوهش 3/73 درصد زن و 7/26 درصد مرد، 3/73 درصد دارای مدرک کارشناسی و 7/26 درصد کاردان پرستاری بودند و میانگین سن آنها 5±37 سال بود. آگاهی پرستاران در مورد سنجش درد 20 درصد ضعیف، 60 درصد متوسط و 20 درصد خوب بود. نتایج حاصل از پرسشنامه موانع موجود پرستاران در استفاده از ابزارهای سنجش درد در کودکان از دیدگاه پرستاران نشان داد که در بعد محیطی (امکانات، نیروی انسانی) «عدم وجود ابزار سنجش درد در بیمارستان و کافی نبودن تعداد کارکنان جهت سنجش درد کودک»، در بعد مدیریتی- اجرایی «نبودن قوانین برای سنجش درد در سیستم بهداشت و درمان ازجمله لحاظ نکردن این فعالیت پرستاران در ارزشیابی سالیانه»، در بعد آموزشی«ناکافی بودن دوره آموزشی سنجش درد»، در بعد فردی- انگیزشی «بار کاری زیاد پرستاران» بیشترین مشکلات بوده اند.
بحث و نتیجه گیری
نتایج نشان داد پرستاران در استفاده از ابزارهای سنجش درد در کودکان با مشکلات متعددی در حیطه های مختلف روبرو هستند. بررسی و تحلیل داده ها بیان گر این است شاخص ترین راهکار برای حل این مشکل تشکیل کمیته پرستاری درد در بیمارستان می باشد
زبان:
فارسی
در صفحه:
40
لینک کوتاه:
magiran.com/p599527 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!