ضرورت آموزش مسائل شرعی سقط جنین به دانشجویان مامایی

پیام:
چکیده:
به نظر می رسد پاسخ گویی ماماها به سؤالات شرعی ساده ی مطروحه از طرف زنانی که مقید به اجرای فرامین مذهبی هستند، می تواند در سلامت روان آن ها نقش مفیدی داشته باشد. هدف از این مطالعه تعیین میزان آگاهی مربیان مامایی کشور در مورد مسائل شرعی مربوط به سقط جنین و نظر آنان نسبت به ضرورت آموزش این مسائل به مربیان و دانشجویان مامایی است.
در این مطالعه توصیفی و مقطعی، برای کلیه ی مربیان مامایی هیات علمی یا غیر هیات علمی اعم از استخدام رسمی، قراردادی یا طرحی دانشگاه های علوم پزشکی دولتی کشور (270 نفر) پرسشنامه از طریق پست ارسال گردید. 136 نفر از این مربیان به سؤالات پاسخ دادند. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
بیش ترین درصد مربیان مامایی شرکت کننده در این پژوهش، دارای آگاهی متوسط (6-4 امتیاز از 9 امتیاز) در مورد مسائل شرعی مربوط به سقط جنین بودند. اکثریت این مربیان، نسبت به عبارات مربوط به ضرورت آموزش مسائل شرعی سقط جنین نظر کاملا موافق یا موافق داشتند و اظهار داشتند که آموزش این مسائل در حرفه ی مامایی در حد زیادی اهمیت دارد. بیش ترین درصد این مربیان، روش کارگاهی را جهت آموزش مسائل شرعی سقط جنین به خود و ایجاد واحد درسی مجزا را برای آموزش این مسائل به دانشجویان مامایی مناسب دانستند و اظهار داشتند که برای تدریس مسائل شرعی سقط جنین، مربیان مامایی که دوره ی آموزشی این مسائل را گذرانده اند مناسب تر هستند.
باتوجه به میزان آگاهی نامطلوب مربیان مامایی در مورد مسائل شرعی سقط جنین و نگرش مثبت آن ها نسبت به آموزش این مسائل، طبق نظر این مربیان می توان با استفاده از روش کارگاهی به مربیان مامایی علاقه مند و داوطلب، آموزش لازم را در مورد مسائل شرعی سقط جنین ارائه نمود و سپس با ایجاد یک واحد مجزا برای دانشجویان مامایی، از این مربیان آموزش دیده جهت آموزش به دانشجویان مامایی استفاده کرد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
71
لینک کوتاه:
magiran.com/p661102 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!