معرفی الگوی مدیریت منابع انسانی تحقیقات در یکی از سازمان های نظامی

چکیده:
انسان، ثمره ی بی همتای خلقت و تکامل است، قدرت تفکر و حس کنجکاوی، او را وامی دارد تا به تفکر درباره ی جهان و نیروهای بیرون از کنترل خود بپردازد.
بشر در طول قرن های متمادی به توضیح پدیده های طبیعی در جهان پرداخته است که قابل قبول به نظر می رسیدند؛ اما به تدریج به وجود یک نظم و قاعده و رابطه ی علت و معلولی در جهان پی برد. بنابراین، برای کشف علت و بررسی وجود چنین نظمی به اقدامات گوناگون دست زد و با تکیه بر شواهد تجربی، گام های مهمی در جهت کشف حقایق علمی برداشت. به تدریج، روش های استدلال گوناگون برای حل مسایل نامعلوم ارایه روش های علمی پایه گذاری شد. سرانجام تحقیق و پژوهش و فعالیت های تحقیقاتی به شکلی نظام مند پدیدار گشت و به تبع آن، پژوهشگران به عنوان محوری ترین عامل تحقیق و پژوهش هدایت و رهبری این عرصه را به عهده گرفتند.
در این مقاله ضمن بررسی انواع مدل های منابع انسانی که در آن پژوهشگران با عنوان منابع انسانی تحقیقات نامیده می شوند، اقدام به استخراج مدل های مطرح در یک طیف جنبه های سخت و نرم استوری تا مدل بالندگی در مدیریت منابع انسانی، زیرسیستم های مورد نظر مطالعه و در نهایت مدل مورد نظر با زیرسیستم های فرعی تامین، به کارگیری، آموزش و توسعه، ارزیابی عملکرد، جبران خدمات و نگه داری منابع انسانی ارایه شده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
51
لینک کوتاه:
magiran.com/p677803 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!