بیمارانی با تشخیص آسم و عدم پاسخ به درمان

پیام:
چکیده:
سابقه و هدف
انسداد راه های هوایی بزرگ به عنوان یک علت بارز آسم که به درمان استاندارد دارویی پاسخ نمی دهد، شناخته شده است. هدف ما از این مطالعه معرفی انواع دیگری از بیماری ها با تظاهرات آسم است که به درمان رایج آسم پاسخی نداده بودند.
مواد و روش ها
بین سالهای 1384 تا 1387 اطلاعات بالینی 10 بیمار از بین 3200 بیماری که در بخش برونکوسکوپی و لیزر بیمارستان مسیح دانشوری تحت برونکوسکوپی قرار گرفته بودند با تشخیص آسم مقاوم به درمان مورد بررسی قرار گرفت.
یافته ها
2 بیمار مرد و 8 بیمار زن با میانگین سنی 9/18±1/42 سال در این مطالعه وارد شدند. تنگی نفس در 9 مورد از بیماران وجود داشت. عکس قفسه صدری در هر 10 بیمار نرمال بود.CT اسکن در 3 مورد نرمال بود. 8 مورد از بیماران ضایعه داخل مجرای هوایی داشتند که در 6 مورد ضایعه خوش خیم و در 2 مورد بدخیم بود. اختلال عملکرد طنابهای صوتی در 1 مورد و فشار خارجی بر نای نیز در یک مورد مشاهده شد. میانگین مدت زمان درمان آسم 4/24 ماه (72-5 ماه) بود.
نتیجه گیری
بیماری های مقلد آسم موارد زیادی را شامل می شود که ممکن است تشخیص صحیح آسم را مخدوش نمایند. یک معاینه دقیق، درصد بالای احتمالات و آنالیز دقیق اسپیرومتری برای تشخیص صحیح و درمان آسم الزامی است. اگر پیشرفتی در درمان حاصل نشد بررسی های بیشتر جهت تشخیص سایر علل زمینه ای باید صورت گیرد
زبان:
فارسی
در صفحه:
179
لینک کوتاه:
magiran.com/p687962 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!