مقایسه ی نتایج حاصل از انجام تمپانوپلاستی با استفاده از گرافت با پری کندریوم-غضروف و فاسیا تمپورالیس

پیام:
چکیده:
مقدمه
استفاده ازغضروف در بازسازی پرده ی تمپان به خصوص در مواردی مانند اختلال عمل کرد لوله ی استاش و پروسه های چسبنده معمول می باشد.مزیت غضروف نسبت به غشای مخاطی در این است که به خوبی در محل قرار می گیرد. اما ممکن است عبور صدا از پرده را دچار اختلال کند. هدف از این مطالعه بررسی این امر است که شنوایی به دنبال تمپانوپلاستی با گرافت نازکی از پری کندریوم- غضروف چه تفاوتی با تمپانوپلاستی به وسیله ی فاسیاتمپورالیس دارد.
روش کار
در این کارآزمایی بالینی در گروهی از بیماران از برش های نازکی از غضروف همراه با پری کندریوم به عنوان گرافت و در گروه دیگر از فاسیای تمپورالیس حین عمل تمپانوپلاستی استفاده شد و نتایج میزان موفقیت ترمیم پرفوراسیون پرده ی تمپان وSRT پس از تمپانوپلاستی در دو گروه با استفاده از آزمون های آماری مقایسه گردید.
نتایج
پس از یک سال میزان موفقیت از نظر ترمیم پرفوراسیون در گروه با فاسیا تمپورالیس 98 درصد ودرگروه پری کندریوم غضروف8/96 درصد بود. میانگین بهبودی SRTدر گروه غضروف- پری کندریوم 9/17 دسی بل و در گروه تمپورالیس فاسیا 6/21 دسی بل بوده است. مابین میزان بهبودی SRT پس از عمل جراحی در دو گروه اختلاف آماری معنی داری وجود نداشت.
نتیجه گیری
نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد استفاده از گرافت غضروفی حین تمپانوپلاستی علاوه بر قابلیت مناسب در حفظ استحکام پرده تمپان با نتایج شنوایی قابل قبولی همراه است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
66
لینک کوتاه:
magiran.com/p694375 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!