مقایسه میزان اعوجاجات رده بالا در جراحی کراتکتومی فنورفرکتیو با دو روش معمول و Customized

پیام:
چکیده:
هدف
مقایسه نتایج بینایی و میزان اعوجاجات رده بالا (HOA: high-order aberration)، در جراحی کراتکتومی فتورفرکتیو (PRK) قرنیه با دو روش معمول (conventional) و customized.
روش پژوهش: این کارآزمایی بالینی تصادفی بر روی 58 چشم از 29 بیمار نزدیک بین کاندید جراحی انکساری PRK، صورت گرفت. پس از ارزیابی کامل، در هر شرکت کننده به صورت تصادفی در یک چشم لایه برداری قرنیه به روش معمول (گروه اول) و در چشم مقابل لایه برداری به روش Customized (گروه دوم) با استفاده از دستگاه اکسایمر Technolas 217 Z صورت گرفت. بعد از عمل تغییرات حدت بینایی، عیب انکساری سیلکوپلژیک، حساسیت کنتراست (CSF)، HOA و شکایات بیماران از قبیل مشاهده هاله نور و خیرگی (glare) بین دو گروه مقایسه شد.
یافته ها
میانگین سن بیماران و مدت پی گیری به ترتیب 0/6±7/26 سال و 3/31/8 ماه بود. قبل از عمل، میانگین عیب انکساری و آستیگماتیسم انکساری معادل کروی سیلکوپلژیک به ترتیب 6/1±92/4- و 0/1±91/0+ دیوپتر محاسبه گردید. دو گروه در زمینه انواع HOA و CSF قبل از عمل اختلاف معنی داری نداشتند. بعد از عمل، مقدار HOA برای مردمک 4 میلی متری در گروه اول به 19/0±24/0 و در گروه دوم به 21/0±31/0 افزایش یافت (001/0>P). این ارقام به همان ترتیب برای مردمک 6 میلی متری 23/0±34/0 (محدوده 75/0 تا 08/0-) و 32/0±52/0 (محدوده 43/1 تا 04/0-) میلی متر بود (03/0=P). افزایش HOA بعد از عمل نسبت به مقادیر قبل تنها در گروه دوم و در محدوده مردمک 6 میلی متری بالاتر بود (03/0=P). مقدار CSF در هر دو گروه کاهش یافت اما در خصوص CSF و عوارض، اختلاف معنی داری مشاهده نشد.
نتیجه گیری
انواع HOA بعد از عمل PRK در هر دو روش لایه برداری اپی تلیوم قرنیه افزایش می یابد که در روش customized به طور معنی دار بیش تر از روش معمول است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
199
لینک کوتاه:
magiran.com/p745909 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!