بررسی مولکولی فراوانی ویروس هرپس سیمپلکس تیپ 2 در استانهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری در سال 1388

پیام:
چکیده:
زمینه و اهداف
عفونت ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس تیپ HSV-2) 2) اغلب سبب ایجاد هرپس تناسلی در زنان و مردان، هرپس نوزادی و مننژیت غیر چرکی می گردد. ایجاد این بیماری ها در ارتباط با بیماری ناشی از HIV است و امکان انتقال آن از مادر به نوزاد وجود دارد. این مطالعه به منظور تعیین شیوع عفونت ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس تیپ 2 در مراجعه کنندگان به آزمایشگاه های تشخیص طبی و پاتولوژی استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به روش PCR صورت گرفت.
روش بررسی
100 نمونه سرم با میزان IgG و IgM بالا از بیماران مشکوک جمع آوری شد. در مجموع 82 نمونه (%82) از استان اصفهان و 18 نمونه (%18) از استان چهارمحال و بختیاری به آزمایشگاه مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد منتقل گردید. DNAویروس استخراج و آزمایش PCR با استفاده از پرایمرهای اختصاصی جهت ردیابی ژن gD ویروس هرپس سیمپلکس تیپ 2 انجام شد.
یافته ها
100 نمونه متعلق به بیماران مشکوک با محدوده سنی 1 ماه تا 65 سال بررسی شد. از این تعداد، 8 نمونه (%8)، واجد قطعه 1013 جفت بازی مربوط به ژن gD ویروس هرپس سیمپلکس تیپ 2 بودند. در این میان 5 نمونه (%6.09) مربوط به استان اصفهان و 3 نمونه (%16.66) مربوط به استان چهارمحال و بختیاری بود.
نتیجه گیری
فراوانی ویروس هرپس سیمپلکس تیپ 2 مشابه دیگر نقاط جهان است. آزمایش PCR برای تشخیصDNA ویروس در نمونه های سرمی مفید و می تواند برای تشخیص ویروس هرپس سیمپلکس تیپ 2 در بیماران استفاده شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
46
لینک کوتاه:
magiran.com/p762012 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!