حساسیت به نیتروفورانتوئین در انتروکوکسی های مقاوم به ونکومایسین

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف

انتروکوکسی های مقاوم به ونکومایسین سومین عامل مهم عفونت های بیمارستانی بعد از استافیلوکوکسی و اشرشیا کولی می باشند. هدف از این مطالعه ارزیابی الگوی مقاومت انتروکوکسی های مقاوم به ونکومایسین نسبت به آنتی بیوتیک های پیشنهاد شده توسط انستیتو استاندارد آزمایشگاه های بالینی می باشد.

مواد و روش ها

در این مطالعه تجربی- آزمایشگاهی 833 انتروکوکسی از بیمارستان های منتخب تهران از نمونه های ادرار، خون، زخم و سایر نمونه ها جمع آوری و بعد از تایید ایزوله ها، با استفاده از دیسک 30 میکروگرمی ونکومایسین و رقت سازی در آگار با استفاده از پودر ونکومایسین، انتروکوکسی های مقاوم به ونکومایسین جداسازی و حداقل غلظت بازدارنده آنها تعیین شد سپس حساسیت این انتروکوکسی ها نسبت به آنتی بیوتیک های پیشنهاد شده در استاندارد (100 M) انستیتو استاندارد برای درمان انتروکوکسی ارزیابی شد.

یافته ها

از 833 انتروکوکسی جدا شده به ترتیب 4 و 5/38 درصد دارای مقاومت سطح بالا و مقاومت سطح پایین نسبت به ونکومایسین بودند. 85، 97، 42، 94، 30، 70، 24 و 6 درصد از آنهایی که دارای مقاومت سطح بالا بودند نسبت به آمپی سیلین، پنی سیلین، تتراسیکلین، ریفامپین، کلرامفنیکل، جنتامیسین، سینرسید و لینوزولید مقاوم بودند. تمامی این انتروکوکسی های مقاوم به ونکومایسین به نیتروفورانتوئین حساس بودند.

نتیجه گیری

در این مطالعه تمامی انتروکوکسی های مقاوم به ونکومایسین نسبت به نیتروفورانتوئین حساس بودند و این آنتی بیوتیک به عنوان یک داروی انتخابی در عفونت های ادراری می تواند برای درمان انتروکوکسی های مقاوم نیز مناسب معرفی گردد.

زبان:
فارسی
در صفحه:
26
لینک کوتاه:
magiran.com/p762898 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!