بررسی اثر بخشی و عوارض MATRIDEX در افزایش حجم بافت نرم پوست

پیام:
چکیده:
سابقه و هدف
Matridex شامل پلیمرهای هیالورنیک اسید، هیپرملوزیس و مولکولهای هیالن B و دکسترانEAD- Sephaden / Pharmacia / Piscatway)) است که روی ماکروفاژها و فیبروبلاستها اثر کرده و تولید بافت نرم میکند. در این تحقیق، هدف بررسی اثر بخشی و عوارض ماتریدکس در تصحیح فرورفتگی های پوستی می باشد.
روش بررسی
50 بیمار مراجعه کننده به کلینیک های دانشگاه آزاد جهت تصحیح فرورفتگی های پوستی مورد مطالعه قرار گرفتند. ویزیت بیماران 2 هفته، سه و 6 ماه و یک سال بعد از تزریق بود. درجه عمق ضایعات و بروز عوارض در ویزیت ها مورد بررسی قرار گرفت. تحلیل داده ها با نرم افزار آماری SPSS انجام شد.
یافته ها
در 78 درصد بیماران بعد از شش ماه، ماتریدکس از بین نرفت و پس از یک سال در 16 درصد موارد این ماده در محل تزریق مشاهده شد. بین محل تزریق و ماندگاری، بعد 6 ماه و یک سال رابطه معنی داری مشاهده شد. 8/81 درصد محل چین نازولابیال و 2/18درصد ناحیه بین دو ابرو پس از 6 ماه کاملا از بین رفت. بعد از 6 ماه، رابطه معنی داری بین حجم تزریق با میزان ماندگاری مشاهده نشد، ولی پس از یک سال رابطه معنی داری وجود داشت. رابطه معنی داری بین عمق ضایعات در زمان مراجعه و 6 ماه و یک سال پس از تزریق مشاهده شد. 16 درصد بیماران دچار عوارض کوتاه مدت شدند.
نتیجه گیری
Matridex بین 6 ماه تا یک سال و در عده ای بیش از یک سال ماندگاری داشت و هیچ گونه عارضه مهمی به دنبال تزریق این ماده مشاهده نشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
201
لینک کوتاه:
magiran.com/p930922 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!