آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۷۳۰
جامعه
۱۷

معاون سلامت وزارت بهداشت خبر داد:تزریق 370 هزار دوز واکسن آنفلوآنزای خوکی به بیماران خاص

گروه جامعه: معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: 370هزار دوز واکسن آنفلوآنزای نوع A (خوکی) وارد کشور شده و از هفته آینده به گروهی از بیماران کلیوی، تالاسمی و سرطانی تحت شیمی درمانی تزریق می شود.

به گزارش فارس، حسن امامی رضوی در جمع خبرنگاران افزود: این واکسن ها اولین محموله واکسن آنفلوآنزای نوع A است که وارد کشور شده و به طور رایگان بین این گروه از بیماران که افراد پرخطر محسوب می شوند، توزیع می شود.

وی ادامه داد: این بیماران باید معرفی نامه لازم را از پزشکان معتمد وزارت بهداشت به اداره نظارت بر درمان دانشگاه های علوم پزشکی بگیرند و سپس از طریق این ادارات به مراکز بهداشتی درمانی برای دریافت و تزریق واکسن معرفی می شوند.

امامی رضوی گفت: توزیع واکسن آنفلوآنزا بین بیماران کلیوی، تالاسمی و سرطانی تحت شیمی درمانی از هفته آینده در مراکز بهداشتی و درمانی کشور آغاز می شود.

وی یادآور شد: موج شیوع آنفلوآنزای A در کشور تا حدی کمتر شده و وضعیت کشور ما نسبت به سایر کشورهای منطقه از این نظر بهتر است، حتی تعطیلی مدارس نیز کمتر شده و در هفته گذشته هیچ موردی از تعطیلی مدارس به علت این بیماری نداشتیم و به نظر می رسد آموزش و برنامه کنترل این بیماری در کشور موثر بوده است.

امامی رضوی افزود: کنترل نسبی بیماری آنفلوآنزای A در کشور در حالی است که به عنوان مثال شاهد افزایش موارد این بیماری در عربستان هستیم.