آرشیو سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۳۰۵۷
اقتصادی
۴

فروزنده: 20 درصد اشتغال کشور در تهران متمرکز است

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری گفت: 20 درصد نیروی انسانی کل کشور در تهران متمرکز است که مهم ترین عامل مهاجرت نیروی انسانی به تهران اشتغال و درآمد است.

لطف الله فروزنده در هشتمین جشنواره و همایش ملی نظام پیشنهادها افزود: با مطالعاتی که در سال 85 از سوی استانداری تهران صورت گرفته است 20 درصد از نیروی انسانی کل کشور در تهران مشغول به کار هستند که باید در این زمینه دولت در سیاستگذاری نقش فعال و خوبی را ایفا نماید. وی با اشاره به دورکاری کارمندان اظهار کرد: در این روش همه باید همکاری کنند تا با آموزش به کارمندان و بررسی نقاط قوت و ضعف راه حل مناسبی برای دورکاری کارمندان ارائه شود.

فروزنده با بیان این که دورکاری کاهش هزینه ها، رفت وآمدها، کاهش ساختمان، صرفه جویی و تحول اداری در کشور است، خاطرنشان کرد: 73 هزار میلیارد هزینه جاری در بودجه است که حدود 38 هزار میلیارد آن حقوق و دستمزد کارمندان است. وی با اشاره به بحث جذب نیروی انسانی و توانمندی نیروی انسانی گفت: سیستم دولتی ایران از نظر سطح تجهیزات و تجربه در سطح خوبی است و اکثر نیروی انسانی شاغل از تحصیلات دانشگاهی برخوردارند و تجربه و مهارت کارمندان هر 15 سال افزایش خواهد یافت.

فروزنده افزود: کارمندان احساس تعلق و نه احساس رقابت داشته باشند و کار تیمی بین آنان را باید تقویت کرد که این روش در نظام پیشنهادها باید به طور جدی تقویت شود تا همه در خدمت رشد و تعالی کشور کار را دنبال کنیم.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری گفت: ما باید تحول در نظام علوم انسانی در حوزه مدیریت را اجرایی کنیم به طوری که سال گذشته حرکتی در جهت تحول نظام اداری آغاز شده که هدفمند کردن یارانه ها 3هدف مهم مدیریت مثل بهره وری، مصرف و جابه جایی منابع انسانی است که باید در نظام پیشنهادها به آن پرداخته شود.