آرشیو یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۰۵
اخبار اقتصادی
۴

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت: عامل اصلی آلودگی هوا بنزین تولید داخل نیست

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با تاکید بر اینکه عامل اصلی آلودگی هوا بنزین تولید داخل نیست، اعلام کرد: تولید و توزیع بنزین آلوده درجایگاه ها صحت ندارد.

محمد رویانیان در گفت وگو با مهر درباره وضعیت کیفیت عرضه شده در سطح جایگاه های سوخت سراسر کشور گفت: هرساله و با شدت گرفتن آلودگی هوا در تهران و سایر کلانشهر های کشور از بنزین به عنوان عامل اصلی آلودگی هوا نام برده می شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: در شرایط فعلی هر چند کیفیت بنزین تولید داخلی خیلی بالانیست اما عامل آلودگی هوا تولید و توزیع بنزین تولید داخلی نیست.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه درحال حاضر هیچگونه بنزین آلوده ای در سطح کشور تولید و توزیع نمی شود، اظهار داشت: به زودی با بهره برداری از طرح های جدید پالایشگاهی امکان عرضه بنزین با استاندارد یورو 4 و 5 اتحادیه اروپا در سطح کشور فراهم می شود.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به تعهدات خودروسازان داخلی برای ارتقای کیفیت تولید خودروها، بیان کرد: براساس الزامات قانونی، شرکت های خودروساز داخلی باید نسبت به تولید خودروهایی با حداقل آلایندگی اقدام کنند.

وی با اشاره به ضرورت رعایت استانداردهای کاهش آلایندگی درخودروهای ساخت داخل، اظهار داشت: خودروسازان باید با نصب تجهیزاتی امکان تولید کمترین آلودگی درخودروها را فراهم کنند.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور با اعلام اینکه از حدود یکسال گذشته تاکنون نصب دستگاه های «کنیستر» درخودروهای تولید داخلی در دستور کار قرارگرفته است، یادآور شد: با نصب این تجهیزات باید خودروهای تولید داخلی کمترین میزان آلودگی را داشته باشند.