آرشیو پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰، شماره ۷۶۴۴
صفحه آخر
۲۰
پیشنهاد

خداحافظی با ترس

ترس های بچه ها یکی از چالش های بزرگ پدر و مادرهاست؛ ترس هایی که خیلی وقت ها زندگی بچه ها را تحت تاثیر قرار می دهد و اگر درست با آنها برخورد  یا حل نشود می تواند در بزرگسالی هم به شکل های مختلف ادامه پیدا کند. در کنار همه توصیه ها و راهکارهای روانشناسی که مخصوص بزرگترهاست می توانید از یک کتاب کودکانه برای حل این مساله کمک بگیرید و با بچه ها مشارکت کنید تا ترس هایشان از بین برود.

کتاب «قصه های نترسناک» یک مجموعه چهارجلدی است که در هر جلد به یکی از ترس های رایج بچه های 3 تا 7 ساله پرداخته، البته در قالب قصه ای که در آن و در هر جلد بچه از چیزی می ترسد و در آخر راهی برای رهایی از ترس پیدا می کند. در واقع این قصه ها کمک می کند بچه ها با ترس شان مقابله  و کم کم آن را حل کنند. کتاب «ما» درباره ترس از جدایی از والدین، کتاب «همه» درباره ترس از جمعیت، کتاب «نقاش هیولولوها» درباره ترس از موجودات ناشناخته و کتاب «تاریکی» درباره ترس از تاریکی است.

نازنین آیگانی که سال هاست در زمینه آموزش هنر به کودکان و نوجوانان فعالیت می کند این کتاب را نوشته و تصویرگری کرده و تصویرهای جذابش کمک می کند بچه ها براحتی با کتاب ارتباط برقرار کنند و جذب آن شوند. این مجموعه در فهرست برگزیده لاک پشت پرنده هم بوده و 5 لاک پشت گرفته و به همین دلیل براحتی می توانید به آن برای حل مشکل ترس کودکتان اعتماد کنید. ضمن اینکه از سوی تعدادی از روانشناسان به عنوان کتاب کمکی برای مقابله با ترس کودکان توصیه شده است. در واقع با این کتاب هم با بچه ها داستان می خوانید هم یکی از مشکلات بزرگ شان را حل می کنید.

 قصه های نترسناک

نویسنده و تصویرگر: نازنین آیگانی

نشر: زرافه