آرشیو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۶
جامعه
۱۰

با حمایت دستگاه قضا انجام شد: 1700 میلیارد تومان بدهی بانکی و مالیاتی مجتمع فولاد ارومیه به خزانه بازگشت

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: مجتمع فولاد ارومیه به عنوان یکی از واحدهای مهم شمال غرب کشور دچار مشکلات قضائی شده بود که با ورود دستگاه قضائی این مشکلات حل شد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، کمک به احیای واحدهای تولید و رفع مشکلات پیش روی تولید و تحقق شعار سال یکی از اولویت های دستگاه قضائی است که بار ها در جلسات مختلف مورد تاکید رئیس قوه قضائیه قرار گرفته است.

مجتمع فولاد ارومیه یکی از واحدهایی بود که به دلیل مشکلات اقتصادی و بدهی بانکی و مالیاتی در آستانه تعطیلی قرار داشت که با اقدامات، طرح و بررسی مشکلات این واحد تولیدی در جلسات مختلف و بازدیدهای میدانی مسئولان قضائی استان آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشت.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در رابطه با این موضوع گفت: مجتمع فولاد ارومیه یکی از واحدهای مهم نه تنها استان بلکه شمال غرب کشور است که دچار مشکلات قضائی شده بود و با سیستم بانکی به جد درگیر بود، همچنین مشکلاتی در زمینه مالکیت و نقل و انتقال سهام آن وجود داشت که با ورود سیستم قضائی و همراهی سایر مجموعه ها، بخش قابل توجهی از این مشکلات حل شده است.

عتباتی ادامه داد: این مجموعه بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد تومان بدهی بانکی داشت که تحت نظارت دستگاه قضائی استان تسویه شد و به سیستم بانکی برگشت تا مجددا در چرخه تولید و اشتغال استان تزریق شود. همچنین این مجموعه بالغ بر 500 میلیارد تومان بدهی مالیاتی داشت که با کمک همکاران قضائی و مجموعه ها پرداخت شد و اکنون از نظر مالکیت مشکلی ندارد.

وی افزود: آنچه که بعد از تسویه بدهی های این مجموعه برای دستگاه قضائی مهم بود، کمک برای بازگشت به چرخه تولید این مجموعه است. با اقدامات انجام شده و ورود مجموعه های تخصصی مدیریتی در کنار خریدار شاهد اقدامات خوبی هستیم و خط تولید میلگرد و نورد در پایان مراحل تکمیل قرار دارند. مجتمع فولاد ارومیه مشکلاتی در حوزه برق، تامین آب و اختلافات اراضی با برخی از اشخاص و اهالی منطقه دارد که مقرر شده در کمیته حمایت قضائی از سرمایه گذاری استان در دستور کار قرار گیرد.