آرشیو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۶
جامعه
۱۰

خبر

در مراسم بهره برداری از 4 میدان جدید اعلام شد: افتتاح و بهسازی 65 بازار میوه و تره بار شهرداری در تهران تا پایان سال

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از افتتاح 40 بازار میوه و تره بار تا پایان سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهر، روز شنبه همزمان با یکصدوبیستمین پویش امید و افتخار شهرداری تهران، مراسم افتتاح چهار بازار میوه و تره بار در مناطق 6، 9، 11 و 22 انجام شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در این مراسم اظهار داشت: تا پایان سال 1403 اگر مشکلی در تامین زمین رخ ندهد، 40 بازار را بنا داریم که افتتاح کنیم. همچنین بحث نوسازی و بهسازی بیش از 25 بازار را دنبال می کنیم . مکان یابی بازارها با توجه به نیاز محل هایی که بازار ندارند و در تعامل با شهرداری مناطق، انجام می شود. با توجه به فاصله بازارها و امکان تاسیس بازار با نظر کمیته مکان یابی، بازارهای جدید احداث می شوند.

مهدی بختیاری زاده ادامه داد: با توجه به امضای تفاهم نامه بین شهرداری تهران و وزارت جهاد کشاورزی، بنا شده شهرداری تهران به صورت مستقیم در بحث تنظیم کالای اساسی از جمله مواد پروتئینی ورود کند. در آینده بنا داریم با توجه با تامینی که خودمان انجام دادیم میزان عرضه را افزایش دهیم تا مردم دچار مشکل نشوند.

وی افزود: در حال حاضر اقلام پروتئینی توزیع می شود. در اقلامی مثل، مرغ، تخم مرغ و گوشت گرم گوساله مشکلی نداریم و یک مقدار کمبود جزئی در گوشت گرم گوسفندی داریم. با کمک تامین کننده و واردکنندگان بناداریم که میزان عرضه را افزایش دهیم.

کشف کلاهبرداری 100 میلیارد تومانی از 146 نفر به بهانه پیش فروش خودرو

رئیس پلیس آگاهی فراجا از کشف کلاهبرداری 1000 میلیاردی تحت عنوان پیش فروش خودرو با 146 شاکی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار محمد قنبری گفت: چندی قبل گزارشی از پلیس آگاهی کرمانشاه به پلیس آگاهی فراجا وصول شد، در جریان رسیدگی به این پرونده که در پی وصول پرونده های متعدد تشکیل شده بود، مشخص شد که فردی با هویت معلوم که مالک نمایشگاه خودرو بوده ابتدا شرکتی را در زمینه پیش فروش و تامین قطعات خودرو در سطح شهرستان های این استان تاسیس کرده و سپس با تنظیم قراردادهای صوری درخصوص واگذاری خودرو و قطعات خودرو فعالیت خود را انجام داده است.

قنبری افزود: این فرد پس از جلب اعتماد شهروندان از تعداد 146 نفر متقاضی خرید خودرو، مبلغ یک هزار میلیارد ریال اخاذی و سپس متواری شده است. وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و کثرت افراد مالباخته بلافاصله پیگیری این موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری استان کرمانشاه قرار گرفت. رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه با تلاش و اقدامات پلیسی کارآگاهان محل اختفای این کلاهبردار در استان تهران شناسایی شد، گفت: ضمن هماهنگی با مراجع قضائی متهم دستگیر و در بازجویی های انجام شده به انجام کلاهبرداری و اخاذی از شهروندان در سطح استان و شهرستان های آن اعتراف و با قرار صادره روانه زندان شد.

هواشناسی برای 12 استان کشور هشدار نارنجی صادر کرد

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق و همچنین احتمال وقوع سیلاب هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: وقوع رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در نواحی مستعد گردوخاک، یک شنبه در دامنه و ارتفاعات آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و شمال زنجان و دوشنبه در دامنه و ارتفاعات استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شرق و شمال شرق خوزستان و جنوب لرستان پیش بینی می شود.

در این وضعیت جوی اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل ونقل، در مناطق مستعد گرد و خاک محلی و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ دور از انتظار نیست.