آرشیو دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۷
جامعه
۱۰

# پرسه در فضای مجازی

انتخاب زنان نماینده وسط ادعای محدودیت زنان

فائزه طلایی: «وسط شعارهای محدودیت زنان، توسط اوباش زن زندگی آزادی، 14 نماینده زن در مجلس شورای اسلامی همین نظام انتخاب شدن! یه دقیقه سرتونو از اون آخور بیرون بیارین بگین دوره پهلوی چندتا نماینده زن بود؟!»

دو نگاه متفاوت

محمد پدرام: «آقا رسول الله فرمودن زنی که به قصد مرتب کردن خونه یه چیزی رو جابه جا کنه خدا بهش نظر لطف می کنه و کسی که خدا بهش نظر کنه عذابش نمی کنه! (الامالی للصدوق، 1، 411). این نگاه متعالی رو مقایسه کنید با نگاه کسانی که از کار یه خانم محترم توی خونه از تعبیر تحقیرآمیز سرویس دادن استفاده می کنند.»

خبر خوب برای مشهدی ها

نورا براتی با انتشار این تصویر نوشت: «سد طرق یکی از سدهایی که پرآب بودنش ما مشهدیا رو خوشحال میکنه، پارسال وضعیت نگران کننده ای داشت، ولی به شکرانه بارندگی های خوب امسال، دوباره جون گرفته!»

لازمه امت بودن

ابوذر بیوکافی، مداح اهل بیت علیهم السلام: «برای اینکه امت باشیم باید متحد و همدل بشویم، تا امت نشویم امام نخواهد آمد، هرکسی که با ایجاد اختلاف و دامن زدن به اختلاف از امت شدن جامعه جلوگیری کند، جامعه را از امام محروم می کند.»

وعده صادق

محمد بدیعی: «اردیبهشت 77 شاید اولین و آخرین دیدار شیخ احمد یاسین با رهبر انقلاب بود؛ او یکی از بنیانگذاران حماس بود که نهایتا توسط اسرائیل به شهادت رسید. رهبرانقلاب در همین دیدار گفتند: وقوع برخی پدیده ها ممکن است بعید باشد؛ اما تشکیل حکومت فلسطین امری ممکن و واقعی است.»

75 سال و 7 ماه جنایت

کاربری این تصویر را به اشتراک گذاشت و با اشاره به مدت زمان جنگ رژیم صهیونیستی و فلسطین نوشت: «نگویید 7 ماه گذشت... بگویید 75 سال و 7 ماه گذشت.»

نماد عینی رفتار رژیم یاغی

حسن عابدینی: «گیلعاد اردان نماینده اسرائیل همزمان با بررسی قطعنامه عضویت کامل فلسطین، منشور ملل متحد را مقابل چشم جهانیان در دستگاه خردکن انداخت. این نماد عینی رفتار رژیم یاغی صهیونیستی است که طی 75 سال گذشته مرتکب اما به مدد رسانه در دیدگان ملت ها بزک می شد.»

تحول در فرهنگ سیاسی مردم غرب

قیس قریشی: «تغییر در بافت فرهنگ سیاسی غرب شیب غیر قابل انکاری گرفته، در دهه های پیش سانسور جنایات آمریکا و غرب در افغانستان با بیش از 1میلیون کشته در سال 2001 به بعد و مثلا در عراق با بیش از 2میلیون کشته در حدفاصل سال 1991 تا 2003 کار آسونی بود ولی امروز با وجود فضای مجازی جامعه بشری نسل کشی در غزه را به صورت لایو و زنده با آمار و ارقام دقیق مشاهده می کنند...»