همبستگی خصوصیات بیومکانیکی قرنیه با عمق ابلیشن در کراتکتومی فتورفرکتیو

نویسنده:
پیام:
چکیده:
زمینه و اهداف
ارزیابی ارتباط تغییرات خصوصیات بیومکانیکی قرنیه با عمق ابلیش در فتورفرکتیو کراتکتومی (Photo Refractive Keratectomy= PRK) برای بیماران دارای نزدیک بینی و نزدیک بینی همراه آستیگماتیسم
مواد و روش ها
96 چشم که دارای نزدیک بینی و نزدیک بینی همراه آستیگماتیسم بودند و کاندیداهای مناسب برای جراحی PRK بودند قبل از عمل و سه ماه بعداز عمل توسط دستگاه Ocular Response Analyzer) ORA) از نظر(Corneal Hysteresis) CH، (Corneal Resistance Factor) CRF، Goldman- correlated intraocular pressure) IOPg) و Corneal- compensated IOP) IOPcc) مورد ارزیابی قرار گرفتند. قبل از عمل میزان عیوب انکساری و بهترین دید اصلاح شده با عینک تعیین شد، تصویربرداری با اورب اسکن2، Zywave و ORA جهت بررسی های قبل از عمل انجام گرفت. چشم های مناسب به روش Customized PRK تحت عمل جراحی رفرکتیو قرار گرفتند، عمق ابلیشن Ablation depth) AD) محاسبه شد. تغییرات پارامترهای بیومکانیکی قرنیه محاسبه و ارتباط بین میزان عیوب انکساری اصلاح شده با AD، ارتباط بین AD و تغییرات CH، IOPcc، CRF و IOPg ارزیابی شدند. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه تحلیل آماری قرار گرفتند و P کمتر از 05/0از لحاظ آماری معنی دار در نظر گرفته شد.
یافته ها
میانگین MRSE و CCT قبل از عمل به ترتیب 98/113/4- دیوپتر و 34544 میکرون بود. میانگین AD 3081/74 میکرون بدست آمد. میانگین CRF، CH قبل از عمل به ترتیب 36/100/10 میلی متر جیوه و 51/120/10 میلی متر جیوه بود که بعداز عمل به ترتیب به 81/155/7 میلی متر جیوه و 72/174/6 میلی متر جیوه کاهش یافتند. این مطالعه نشان داد میزان اصلاح عیوب انکساری با میزان AD رابطه همبستگی قوی دارد، (001/0>P و 87/0=Rs) و هر چه AD بالا باشد رابطه همبستگی مثبت با CH (002/0>P و 41/0=Rs) و CRF (001/0>P و 66/0=Rs) پیدا می کند.
نتیجه گیری
تغییرات CH و CRF پس از انجام Customized PRK نشان دهنده تغییرات در بیومکانیک قرنیه است و این تغییرات ارتباط و همبستگی مثبت با میزان اصلاح عیوب انکساری دارد و CRF بیشتر از CH تحت تاثیر قرار می گیرد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
112
لینک کوتاه:
magiran.com/p1038837 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!