نتایج و پیامدهای حین و بعد از عمل در جراحی های رینوپلاستی

پیام:
چکیده:
زمینه و اهداف
رینوپلاستی یکی از اعمال جراحی زیبایی است که امروزه به وفور انجام می شود. رینوپلاستی هم مثل سایر اعمال جراحی عوارضی به همراه دارد. شناخت این عوارض توسط جراح و بیمار حائز اهمیت می باشد تا با انجام اقدامات مناسب از میزان بروز این عوارض کاسته شود. هدف این مطالعه بررسی فراوانی عوارض و تغییرات همودینامیک در رینوپلاستی می باشد.
مواد و روش ها
مطالعه حاضر به صورت توصیفی-تحلیلی می باشد که جهت بررسی تغییرات همودینامیک، مشکلات تنفسی و فراوانی عوارض رینوپلاستی در 202 بیمار بخش گوش و حلق و بینی مرکز آموزشی-درمانی امام خمینی تبریز که در طول دو سال(82-84) تحت عمل جراحی رینوپلاستی قرار گرفته بودند، انجام گرفته است. 6/40%بیماران به روش بسته و 4/59% بیماران به روش باز و با روش بیهوشی یکسان تحت رینوپلاستی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از چک لیست جمع آوری گردید و با نرم افزار SPSS.15 و آزمونهای آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها
از 202 بیمار وارد مطالعه شده 78 (6/38%) بیمار مذکر و 124 (4/61%) مونث بودند. در 134 (3/66%) بیمار عارضه ای دیده نشد و 68 (7/33%) بیمار دچار عارضه شدند. 4/10% بیماران دچار تاکیکاردی و 46/3% بیماران دچار آریتمی شدند.
نتیجه گیری
با توجه به نتایج به دست آمده از این مطالعه احتمال وقوع عوارضی از قبیل تاکیکاردی، آریتمی، خونریزی و مشکلات تنفسی وجود دارد، لذا باید از بیماران در حین بیهوشی و عمل جراحی مراقبت لازم به عمل آید.
زبان:
فارسی
در صفحه:
88
لینک کوتاه:
magiran.com/p1171698 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!