مقایسه ثبات ایمپلنت و تحلیل کرستال رادیوگرافیک در اطراف ایمپلنت های کوتاه HA/ coated و RBM سیستم Dentis در ناحیه خلف ماگزیلا

پیام:
چکیده:
سابقه و هدف
هدف از این مطالعه مقایسه ثبات ایمپلنت و تحلیل کرستال رادیوگرافیک در اطراف ایمپلنت های کوتاه HA/ coated و RBM سیستم Dentis در ناحیه خلف ماگزیلا است.
مواد و روش ها
در این مطالعه کارآزمایی بالینی کنترل شده یکسو کور، 30 ایمپلنت(15 ایمپلنتHA/coated و 15 ایمپلنت شامل RBM سیستم Dentis در ناحیه خلف ماگزیلای 15 بیمار به صورت دو طرفه قرینه یا در کنار هم قرار داده شد. تمام ایمپلنت ها در موقعیت پره مولرهای دوم و مولر اول و دوم ماگزیلا گذاشته شدند. ثبات ایمپلنت و میزان تحلیل استخوان کرستال با استفاده از پریوتست و رادیوگرافی های موازی استاندارد در روز جراحی، 1 و 3 ماه بعد و 3 ماه بعد از بارگذاری ثبت و از آزمون آنالیز واریانس با مشاهدات تکراری و آزمون تی-زوج استفاده شد.
یافته ها
میانگین ثبات ایمپلنت در زمان پایه(3/77±0/71-)، 1ماه(3±0/77-) و 3 ماه بعد از جراحی(5/07±0/50-) و 3ماه بعد از بارگذاری(5±0/48-) بین دو سطح ایمپلنت از نظر آماری اختلاف معناداری وجود نداشت. 67/0=P) میانگین تحلیل استخوان کرستال در زمان پایه تفاوتی از لحاظ آماری بین دو نوع ایمپلنت نداشت. (42/0=P) اما در زمان های 1، 3 ماه بعد از جراحی و 3 ماه بعد از بارگذاری در ایمپلنت های HA/coated به طور معناداری کم تر از ایمپلنت های RBM بود. (0/05>P)
نتیجه گیری
با توجه به این که تحلیل استخوان پیرامون ایمپلنت های کوتاه حائز اهمیت می باشد، توصیه می شود در نواحی از فک که کیفیت استخوان ایده آل نمی باشد، از ایمپلنت های کوتاه با سطوح خشن تر مانند HA/coated استفاده گردد.
زبان:
فارسی
صفحات:
54 تا 59
لینک کوتاه:
magiran.com/p1278019 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!