کاهش خطر پذیری ناشی از آسیب پذیری در مقابل تهدیدات انسان ساخت با استفاده از سامانه ی هوشمند ساختمان BMS در ساختمان های اداری

پیام:
چکیده:

حفظ و پایداری ادارات به عنوان بخشی از ساختار مدیریتی و اجرایی کشور اهمیت بسیار زیادی دارد و در عین حال، در معرض دایمی تهدیدات انسان ساخت مختلف هستند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تاثیر آن در کاهش آسیب پذیری ناشی از تهدیدات، نیاز به پیشرفت در ملاحظات پدافند غیرعامل برای کاهش تلفات بیش از پیش احساس می شود. این پژوهش به روش توصیفی– تحلیلی و با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و پرسشنامه، ابتدا به ارزیابی خطر پذیری ساختمان اداری سپس به معرفی و بررسی BMS در بخش های مختلف معماری، الکتریکی و مکانیکی ساختمان می پردازد. ارزیابی خطر پذیری و اولویت بندی زیرسامانه ی های BMS از مهم ترین داده های کیفی است که در تهیه پرسشنامه ی تحقیق استفاده شده است. برای تحلیل داده ها از فرایند تحلیل شبکه ای (ANP) و نرم افزار Super Decisions و نرم افزار SPSS نیز به عنوان ابزار پردازش اطلاعات مورداستفاده قرار گرفته است. نتایج حاصل از پژوهش اولویت بندی زیرسامانه ی های سامانه ی هوشمند ساختمان در بخش معماری یک ساختمان اداری با اهمیت خیلی زیاد را به ترتیب پایش تردد، دوربین مداربسته، در هوشمند، نورپردازی داخلی و شیشه های هوشمند با توجه به شاخص های مهندسی ارزش نشان می دهد. با توجه به اولویت بندی سامانه ی های مذکور و با استفاده از آنها در بخش معماری ساختمان های اداری، ارزیابی خطر پذیری انجام و آسیب پذیری و خطر پذیری دارایی های همان بخش از ساختمان با حالت استفاده نکردن از BMS مقایسه شد که در نتایج حاصل، کاهش آسیب پذیری و خطر پذیری به صورت نمودار کاملا مشهود است.

زبان:
فارسی
صفحات:
15 تا 28
لینک کوتاه:
magiran.com/p1464229 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!