مقایسه نتایج تکنیک گاید پین و تکنیک کلاسیک در استئوتومی گوه باز پروگزیمال تی بیا

چکیده:
زمینه و اهداف

ژنوواروم دفورمیته زانو می باشد که مشخصه آن تغییر راستای طبیعی اندام بگونه ای است که مرکز مفصل زانو در سمت خارجی محور مکانیکی اندام قرار می گیرد. هدف از این مطالعه مقایسه نتایج تکنیک گاید پین و تکنیک کلاسیک در استئوتومی گوه باز پروگزیمال تیبیا بود.

مواد و روش ها

در یک مطالعه مقطعی توصیفی- تحلیلی که در دپارتمان ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر روی بیماران کاندید جراحی استوئوتومی تیبیا بعلت ژنوواروم انجام دادیم، نتایج استفاده از تکنیک گاید پین و تکنیک کلاسیک در استئوتومی گوه باز پروگزیمال تیبیا را مورد بررسی و مقایسه قرار دادیم.

یافته ها

در این مطالعه 57 بیمار با استفاده از تکنیک گاید پین و 31 بیمار با استفاده از تکنیک کلاسیک تحت استوئوتومی تیبیا قرار گرفتند. افزایش معنی دار در امتیاز Lysholm بعد از عمل بیماران نسبت به قبل از عمل در بین بیماران دو گروه مورد مطالعه وجود داشت. یونیون تاخیری در 2 نفر از بیماران گروه تکنیک گاید پین و در3نفر از بیماران گروه تکنیک کلاسیک وجود داشت. نان یونیون در هیچ یک از بیماران دو گروه وجود نداشت. عفونت سطحی در 2 نفر از بیماران گروه تکنیک گاید پین و در 1 نفر از بیماران گروه تکنیک کلاسیک وجود داشت. شکستگی داخل مفصلی (بدون جابجایی) در 3 نفر از بیماران گروه تکنیک گاید پین و در 3 نفر از بیماران گروه تکنیک کلاسیک وجود داشت.

نتیجه گیری

بر اساس یافته های این مطالعه استفاده از روش گاید پین تاثیری در کاهش یا افزایش ریسک شکستگی داخل مفصلی ندارد و تاثیری بر نتایج درمان نسبت به روش کلاسیک ندارد. با این حال نیاز به مطالعه بیشتری است.

زبان:
فارسی
در صفحه:
32
لینک کوتاه:
magiran.com/p1510176 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!