نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT) در توسعه مشتری مداری کلانتری ها

چکیده:
زمینه و هدف
یکی از چالش های اساسی فرماندهان و مدیران ناجا، تحقیق و بررسی به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه مشتری مداری کلانتری ها می باشد که منظور و هدف اصلی این پژوهش است.
روش تحقیق: روش انتخابی برای پژوهش حاضر از نوع کیفی بوده و جمع آوری داده های آن از طریق انجام مصاحبه نیمه ساختارمند با خبرگان و صاحب نظران در حوزه فناوری اطلاعات و امور انتظامی صورت گرفته است که علاوه بر آشنایی لازم با این حوزه ها، دارای بیست سال خدمت عملی در امور مربوط به کلانتری ها نیز بوده اند، داده ها پس از طبقه بندی و کد گذاری، به وسیله نرم افزار Atlas.ti مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها و
نتیجه گیری
بر اساس یافته های تحقیق همانند کشورهای پیشرفته جهان، استفاده از فناوری اطلاعات در کلانتری ها باعث موفقیت پلیس در ارائه خدمات به مردم شده و رضایت مندی مردم را به همراه داشته است. از مهم ترین تاثیرات به کارگیری فناوری اطلاعات در توسعه مشتری مداری کلانتری ها می توان به بهبود دقت، سرعت، کیفیت، تصمیم گیری، افزایش رضایت و بهره وری(دسکتاب) در ارائه خدمات به مردم اشاره کرد که این عوامل دلیل اصلی بهبود اثربخشی، مزیت نسبی و بهبود کارایی(بمب) در کلانتری ها محسوب می شوند. نتایج تحقیق نشان می دهد که به کارگیری فناوری اطلاعات با کاهش مراودات فیزیکی، هزینه ها، رسمیت و تمرکز ساختار سازمان از طریق حذف فرآیندهای اضافی در ارائه خدمات و افزایش سرعت، دقت، کیفیت و رضایت در ارائه خدمات و تسهیل خدمات رسانی به مردم، موجب افزایش اعتماد مردم به پلیس که جوهره و اساس سرمایه اجتماعی است، می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
45 تا 60
لینک کوتاه:
magiran.com/p1534756 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!