ارزیابی میزان تاثیر مکمل د ی هیدرو اپی آندروسترون قبل از شروع درمان کمک باروری بر میزان باروری در بیماران با پاسخ تخمدانی ضعیف

پیام:
چکیده:
سابقه و هدف
در مطالعات مختلفی از داروی دی هیدرو اپی آندروسترون در روش های درمانی کمک باروری برای درمان زنان مبتلا به پاسخ تخمدانی ضعیف استفاده شده است. مطالعه ی حاضر به منظور بررسی میزان تاثیر مکمل دی هیدرو اپی آندروسترون قبل از شروع درمان فن آوری های کمک باروری بر میزان باروری در بیماران با پاسخ تخمدانی ضعیف انجام شده است.
مواد و روش ها
در این مطالعه ی کارآزمایی بالینی، تعداد 120 نفر از بیماران مبتلا به پاسخ تخمدانی ضعیف در لقاح خارج رحمی مورد بررسی قرار گرفتند. شرکت کنندگان در مطالعه به صورت تصادفی به دو گروه مورد مطالعه، تخصیص داده شد. گروه آزمون شامل 60 نفر بود که داروی مورد مطالعه را به مدت یک ماه و نیم دریافت نموده و گروه کنترل شامل 60 نفر بود که بدون استفاده از داروی دی هیدرو اپی آندروسترون تحت درمان با روش های کمک باروری قرار گرفتند. دو هفته بعد از انجام لقاح خارج رحمی، از همه ی بیماران بتا HCG چک شده و دو هفته بعد از درمان، سونوگرافی به منظور بررسی وقوع باروری انجام گرفت.
یافته ها
در این مطالعه در نهایت شش بارداری در گروه آزمون رخ داد و در گروه کنترل، بارداری مشاهده نشده و ارتباط معنی داری بین مصرف قرص در گروه آزمون و باروری در بیماران مورد بررسی مشاهده شد. میزان بارداری در گروه کنترل، صفر درصد و در گروه آزمون تجربی، ده درصد بود (02/0P<).
نتیجه گیری
به نظر می رسد که مصرف داروی دی هیدرو اپی آندروسترون در گروه آزمون توانسته است باعث افزایش میزان بارداری در زنان مبتلا به پاسخ تخمدانی ضعیف شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 5
لینک کوتاه:
magiran.com/p1553370 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!