بررسی زایش و بکارگیری نوآوری های مدیریتی در کارآمدسازی عوامل تحقق هدف های کارآفرینی سازمانی در سازمان های دولتی براساس مدل چهار عاملی زاویر مندوز (4E) (2007)

چکیده:
زمینه
تحقیق در زمینه کارآفرینی و در سه مقوله؛ کارآفرینی فردی( مستقل )، کارآفرینی درون سازمانی و کارآفرینی سازمانی طبقه بندی می شود تمرکز دارد .
هدف
بررسی زایش نوآوری های مدیریتی و به کارگیری آنها که در کارآمدسازی عواملی که بر اساس مدل 4E زاویر مندوز (2007) در تحقق هدف های کار آفرینی سازمانی موثر می باشند.
روش تحقیق:تحقیق در قالب توصیفی – پیمایشی و به صورت مطالعه موردی بر مبنای نظرات 118 نفر نمونه، که از میان 180 نفر جامعه آماری شامل مدیران ارشد سازمان های دولتی استان مازندران تعیین شده اند و نظرات با استفاده از ابزار پرسشنامه خود ساخته جمع آوری شد و تجزیه و تحلیل داده ها حول یک فرضیه اصلی و چهار فرضیه اختصاصی (چهار فرض) براساس مدل چهار عاملی (4E) زاویر مندوز در زمینه کارآفرینی سازمانی انجام شده است.
یافته ها
1- زایش نوآوری های مدیریتی در سازمان های دولتی معنا دار می باشند و این نوآوری ها موجب کارآمدی عوامل تحقق هدف های کارآفرینی سازمانی نظیر عوامل: الف) اثربخش سازی عملکرد کارکنان، ب) برابر سازی پاداش و مزایای کار، ج) توانمند سازی کارکنان و د) تساوی سازی اختیارات و آزادی عمل کارکنان، می شود.
2- عامل اثربخش سازی عملکرد کارکنان، بیشترین و برابرسازی پاداش و مزایای کار، کمترین کارآمدپذیری را در تحقق هدف های کارآفرینی سازمانی سازمان های دولتی دارند.
نتیجه گیری
در سازمان های دولتی باید امکان زایش و به کارگیری نوآوری های مدیریتی بیشتر فراهم آید تا کارآمدی تاثیرگذاری بیشتر عوامل چهارگانه(4E) مدل زاویر مندوز در تحقق هدف های کارآفرینی سازمانی بیشتر شوند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
79
لینک کوتاه:
magiran.com/p1561949 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!