توسعه ورزش روستایی با محوریت ورزش های بومی و محلی

چکیده:
هدف
هدف عمده این تحقیق، شرح و توصیف کارکردهای مهم ورزش های بومی و محلی در توسعه ورزش مناطق روستایی شهرستان کرمانشاه با بهره گیری از نظریه بنیانی است.
روش شناسی: این تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی و از لحاظ روش، کیفی است. جامعه تحقیق شامل تمام افراد روستایی شهرستان کرمانشاه بود. متناسب با طبیعت تحقیقات کیفی که از نمونه گیری آماری تبعیت نمی کند، در این پژوهش از نمونه گیری هدفمند استفاده شد. معیار توقف نمونه گیری، تکراری شدن داده ها یا اشباع اطلاعاتی و عدم دستیابی به داده جدید دیگری بود.
یافته ها
یافته های تحقیق نشان داد که آموزش و تمرین مهارت های مختلف، برخورداری ورزش های بومی و محلی از تنوع و گوناگونی، سهولت انجام ورزش های بومی و محلی، پیوند با ساختارهای فرهنگی روستا، قابلیت سازگاری بالا با شرایط جامعه امروزی، جلوگیری از انحرافات اجتماعی در جوانان، وجود زمینه برگزاری جشنواره های ورزشی بومی و محلی، به عنوان مهم ترین مزیت ورزش های بومی و محلی شهرستان کرمانشاه برای توسعه ورزش روستایی محسوب می شوند.
نتیجه گیری
به منظور توسعه ورزش در میان اقشار مختلف جامعه روستایی، پیشنهاد می شود بازی ها و ورزش های بومی و محلی معرفی و شناسایی شوند و برنامه ریزی دقیقی در سطح استراتژیک و عملیاتی صورت گیرد تا علاوه بر احیاء این ورزش ها و حفظ اصالت فرهنگ اصیل ایرانی و تداوم آن در سطح جامعه، گامی موثر در جهت غنی سازی اوقات فراغت روستاییان و خانواده های آن ها و ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی روستاییان برداشته شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
15 تا 29
لینک کوتاه:
magiran.com/p1575032 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!