بررسی تاثیر واریاسیون های پالماریس لانگوس و فلکسور سطحی پنجم بر قدرت چنگش و نیشگون دست

پیام:
چکیده:
پیش
زمینه
در زمینه تاثیر وجود یا عدم وجود تاندون پالماریس لانگوس بر قدرت چنگش و نیشگون، بررسی هایی انجام شده و تاثیر وجود فلکسور سطحی پنجم دست بر قدرت چنگش نیز مورد توجه قرار گرفته است. هدف از این مطالعه، بررسی تاثیر وجود یا عدم وجود همزمان و همچنین حالت های مختلف کالبدشناسی پالماریس لانگوس و تاندون فلکسور پنجم بر قدرت چنگش و نیشگون بود.
مواد و روش ها
در یک مطالعه مقطعی، 523 داوطلب و به عبارت دیگر 1046 دست بررسی شد. هر دست، از نظر وجود یا عدم وجود تاندون های پالماریس لانگوس و فلکسور سطحی پنجم و احتمال وابستگی تاندون های فلکسور سطحی چهارم و پنجم معاینه گردید. سپس قدرت چنگش و نیشگون با دستگاه دینامومتر جامر اندازه گیری شدند.
یافته ها
وجود یا عدم وجود پالماریس لانگوس برروی قدرت چنگش، و وجود یا عدم وجود فلکسور سطحی بر قدرت چنگش و نیشگون تاثیر نداشتند. تاثیر وجود تاندون پالماریس لانگوس بر قدرت نیشگون، از نظر آماری معنی دار بود (25/38 پوند در دست های دارای تاندون در مقابل 24/43 پوند در دست های بدون تاندون) (p=0/03). قدرت چنگش و نیشگون در مردان بیش از زنان (0/0001>p)، و در سمت راست بیشتر از سمت چپ بود (0/013=p) .
نتیجه گیری
به نظر می رسد نداشتن تاندون پالماریس لانگوس احتمالا باعث کاهش قدرت نیشگون دست می شود، در حالی که داشتن یا نداشتن تاندون پالماریس بر قدرت چنگش و داشتن یا نداشتن فلکسور پنجم بر قدرت چنگش و نیشگون تاثیر ندارند.
زبان:
فارسی
صفحات:
121 تا 127
لینک کوتاه:
magiran.com/p1591768 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!