نقش بهبود کیفیت خدمات در ارتقای عملکرد برند در بیمارستان های شهر تهران

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
در سالیان اخیر، اهمیت روز افزون بخش خدمات درمانی در راستای ارتقای مدیریت سلامت منجر به تمرکز بر بهبود کیفیت خدمات شده است و مراکز خدمات درمانی آن را به عنوان یک مزیت رقابتی استراتژیک مورد توجه قرار داده اند. در این راستا پژوهش حاضر به دنبال بررسی نقش بهبود کیفیت خدمات در ارتقای عملکرد برند در صنعت خدمات درمانی است.
روش بررسی
جهت انجام پژوهش، نمونه ی 392 نفری از بیماران بیمارستان های شهر تهران با روش نمونه گیری خوشه ایو در دسترس، بررسی شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از مدل یابی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. هم چنین جهت مقایسه ی بیمارستان های دولتی و خصوصی از آزمون t دو نمونه ای مستقل استفاده شد.
یافته ها
یافته های پژوهش حاکی از آن است که کیفیت مطلوب خدمات بر ارزش ویژه ی برند؛ ارزش ویژه ی برند بر ترجیح برند، قصد تکرار خرید و عملکرد برند تاثیر معنادار دارد. هم چنین ترجیح برند بر قصد تکرار خرید خدمات و عملکرد برند تاثیر معناداری دارد. در نهایت، تاثیر معنی دار قصد تکرار خرید بر عملکرد برند در صنعت خدمات درمانی تایید شد.
نتیجه گیری
براساس یافته ها می توان اظهار نمود که بیمارستان ها با توجه به برنامه های بهبود کیفیت خدمات می‏توانند برند خود را در بین انبوه مراکز خدمات درمانی ارتقا دهند که هم ارتقای سلامت جامعه و هم افزایش سودآوری را در پی خواهد داشت.
زبان:
فارسی
صفحات:
53 تا 65
لینک کوتاه:
magiran.com/p1750804 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!