ویژگی های عملکردی پلیس راهور از دیدگاه شهروندان تهران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

بخشی از کارآمدی و اثربخشی سازمان پلیس به عنوان یک نهاد موثر و گسترده که وظیفه اصلی آن ایجاد نظم و امنیت در جامعه است، وابسته به شناخت دیدگاه و رضایت مردم جامعه از پلیس و عملکرد آن است. از این منظر؛ شناخت دیدگاه مردم از پلیس راهور ناجا به عنوان یکی از پلیس های تخصصی ناجا با توجه به نوع ماموریت ها و ارتباط نزدیکی که با مردم دارد از اهمیت قابل توجهی برخوردار است تا جایی که؛ هدف اصلی این تحقیق شناسایی ویژگی های عملکردی پلیس راهور و رتبه بندی آن از دیدگاه شهروندان تهرانی است.

روش

روش تحقیق کمی(پیمایش) و نوع تحقیق توصیفی است. جامعه آماری افراد بالای 18 سال ساکن تهران، حجم نمونه تعداد 400 نفر با استفاده از فرمول حجم نمونه کوکران بدست آمده است. روش نمونه گیری، نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای است تا جایی که، پرسشنامه ها در بلوک های مناطق 3 و 17 شهر تهران تکمیل شده است. با استفاده از آزمون های تی تک نمونه، آزمون فریدمن، و آزمون کرویت بارتلت داده های تحقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. اعتبار تحقیق، محتوای(صوری) و از نظر نخبگان و صاحبنظران استفاده شده است. یافته ها و

نتیجه گیری

نتایج آزمون تی تک نمونه ای نشان می دهد که به ترتیب بیشترین میانگین به میزان 3.9476 متلعق به متغیر ویژگی های اعتقادی، میانگین 3.8813 متعلق به متغیر ویژگی های ظاهری و جسمانی پلیس، میانگین 3.8789 متعلق به متغیر تعامل اجتماعی پلیس و متغیر ویژگی های رفتاری پلیس به میزان 3.8596 کمترین میانگین را نشان می دهد. در این پژوهش می توان نتیجه گرفت که چهار شاخص ویژگی های اعتقادی، ظاهری، تعامل اجتماعی و رفتاری به عنوان ویژگی ها و شاخص های عملکردی پلیس راهور مورد تایید است بویژه داشتن ویژگی اعتقادی از دیدگاه مردم از بیشترین اولویت برخوردار است.

زبان:
فارسی
صفحات:
229 تا 259
لینک کوتاه:
magiran.com/p1961493 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!