بازی وارسازی سیستم دوچرخه ثابت با هدف بهبود وضعیت جسمانی دانشجویان و تولید انرژی
امروزه با پیشرفت انسان ها در حوزه تکنولوژی و گسترش استفاده از وسایلی همچون رایانه و تلفن همراه، ایجاد تحرک و افزایش سلامتی در قالب بازی وارسازی، جایگاه ویژه ای یافته است. بازی وارسازی در حوزه سلامت با افزایش سلامت افراد، می تواند گامی هرچند کوچک به سمت شهر سبز و ایجاد فرصت های شغلی جدید ایجاد کند. بنابراین، هدف از انجام پژوهش حاضر، بهبود وضعیت سلامت جسمانی دانشجویان با استفاده از بازی وارسازی سیستم دوچرخه ثابت بود.
در این مطالعه، مراحل کامل طراحی یک بازی مبتنی بر دوچرخه ثابت به همراه چالش سخت افزاری و نرم افزاری آن آورده شد. همچنین، دو ابزار Flutter و Flame جهت توسعه بازی های اندرویدی مبتنی بر اینترنت اشیا معرفی گردید.
خروجی مطالعه، نسخه کاملی از یک دوچرخه ثابت متصل به سنسور در مقیاس کوچک می باشد که خود به تنهایی نمونه جامعی از یک مجموعه از دوچرخه های متصل به هم است که در سطح بالاتر نیز می تواند تولید شود.
دوچرخه طراحی شده با استفاده از رویکرد بازی وارسازی می تواند به منظور ارتقای فرهنگ ورزش، به طور گسترده در سطح باشگاه های ورزشی، پارک ها و بوستان ها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، با پیشرفته تر کردن سخت افزار و نرم افزار، رویکرد بازی وارسازی به نحو بهتری ارایه می گردد و با استقبال بیشتری از طرف کاربران روبه رو می شود.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.