استفاده از رویکرد مدل رانده در بازی وارسازی دوره های آموزشی
امروزه مراکز آموزشی به کمک پیشرفت فن آوری، درصدد آموزش فراگیران خود به شیوه های الکترونیکی می باشند. در این مسیر، متولیان آموزشی با مشکلاتی از جمله زیاد بودن مواد آموزشی، مدت زمان یادگیری محدود، عدم حضور رسانه های تعاملی و پایین بودن کیفیت آموزش مواجه هستند که میزان انگیزه و تعهد دانشجویان را تحت تاثیر قرار می دهد. راه حل بسیار موثر در این زمینه، استفاده از بازی وارسازی در دامنه آموزش الکترونیکی می باشد. هدف از انجام پژوهش حاضر، آسان تر شدن فرایند طراحی و پیاده سازی دوره ها برای توسعه دهندگان به کمک رویکرد مدل رانده بود.
در این مطالعه، فرامدلی برای دامنه بازی وارسازی با استفاده از چارچوب Eclipse طراحی و سپس مدلی مبتنی بر این فرامدل تولید گردید که نشان دهنده ی یک دوره بازی وارسازی می باشد.
مدل های مختلفی از فرامدل با توجه به نیازهای مشتری تولید شده است که این مدل ها می تواند مورد استفاده برنامه های تبدیلی که به منظور تولید کد پیاده سازی دوره های الکترونیکی نوشته شده است، قرار گیرد.
در آینده می توان ویرایشگری را برای تولید دوره ها به صورت گرافیکی ایجاد کرد تا مدل سازی را برای کاربر آسان تر کند. همچنین، می توان از عناصر بازی معرفی شده در تحقیق حاضر در دامنه سلامت در بخش های مختلف و برای رده های سنی متفاوت استفاده کرد.
بازی وارسازی ، مدل رانده ، آموزش ، فرامدل ، توسعه دهندگان
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.