مدل سازی و حل مسئله مکان یابی- مسیریابی برای محصولات فسادپذیر در گراف چندگانه با در نظر گرفتن آلودگی وسایل نقلیه و اختلال انبارها

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
گسترش زیرساخت های شهری و توسعه ی شهرنشینی از یک طرف و از سوی دیگر افزایش تقاضا و رشد شرکت های توزیع در فضاهای شهری و بین شهری باعث بروز پیچیدگی هایی در امر لجستیک و حمل و نقل کالا شده است. در این راستا بسیاری از شرکت ها و کارخانجات محصولات غذایی تولید و توزیع می کنند که کیفیت آنها با افزایش زمان توزیع کاهش پیدا می کند. در این مطالعه به ارایه و بررسی مدل مکانیابی-مسیریابی در گراف چندگانه که مسیرهای موازی دارای شرایط ترافیک مختلف و وابسته به زمان هستند، پرداخته شده است. مدل ارایه شده علاوه بر کاهش هزینه های ناشی از مکانیابی و لجستیک به دنبال کاهش آلودگی تولید شده توسط وسایل نقلیه و همچنین بیشینه سازی کیفیت مربوط به محصولات غذایی می باشد. برای قرابت مدل به شرایط واقعی مساله تحت شرایط عدم قطعیت مدلسازی شده و خرابی انبارها نیز در شبکه ی حمل و نقل امکانپذیر می باشد. در ادامه مدل ارایه شده حل و مورد بررسی قرار گرفته شده است. نتایج نشان می دهد که استفاده از گراف چندگانه نه تنها باعث کاهش هزینه های حمل و نقل و اثرات زیست محیطی می شود بلکه افزایش کیفیت، تازگی محصولات ارسال شده را به همراه دارد و به طراحی موثر شبکه ی لجستیکی برای محصولات فساد پذیر کمک می کند.
زبان:
فارسی
صفحات:
171 تا 183
لینک کوتاه:
magiran.com/p2184242 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!